L'Agència Catalana del Consum (ACC) ha intervingut en la devolució de 19,79 milions d'euros relacionats amb participacions preferents a Lleida entre el 2013 i 2014, segons ha explicat aquest dimecres el seu director, Alfons Conesa. A la presentació de la Memòria d'Actuacions 2014 de l'ACC a Lleida, ha assenyalat que, com el 2013, l'activitat de l'Agència s'ha vist marcada per la tramitació de les reclamacions pels afectats per les preferents i el deute subordinat de CatalunyaCaixa.
De l'1 de gener del 2013 al 31 de desembre del 2014, l'ACC ha tramitat 2.037 reclamacions d'afectats a les comarques de Lleida i ha dictat 2.203 laudes en relació amb reclamacions del 2012, 2013 i 2014. "El que queda per tancar l'arbitratge és que l'entitat ens doni les raons per les quals no ha acceptat unes 4.000 reclamacions", ha afirmat.
Per la seva banda, Catalunya Banc ha assegurat a Europa Press que el 2012 va posar a disposició del 100% dels titulars d'instruments híbrids la possibilitat de sol·licitar un procés d'arbitratge establert per la Comissió de Seguiment d'Instruments Híbrids de Capital i Deute Subordinat regulat per un Reial decret que establia els criteris bàsics per accedir a aquests procediments.
"CatalunyaCaixa ha revisat el 100% de les operacions i ha donat ple compliment al procediment d'arbitratge establert amb més de 40.000 casos presentats amb un laude positiu del 99,9%. En aquests casos els inversors han pogut recuperar el 100% de la seva inversió", ha assegurat l'entitat.
Durant el 2014, els lleidatans han presentat 2.181 reclamacions, un 49,88% menys que el 2013; el principal motiu de reclamació han estat els serveis de telecomunicacions i internet, segons la memòria de l'ACC. S'han resolt 497 casos per mediació de consum, un 50,2% menys, i s'han dictat 1.560 laudes, un 85,95% més, segons el director.
Conesa ha explicat que a partir d'ara, gràcies a la modificació del Codi de Consum que va entrar en vigor el passat 1 d'abril, "l'Agència també podrà atendre les reclamacions d'autònoms i microempreses en els seus conflictes de consum amb les grans companyies de serveis bàsics, ja siguin d'aigua, electricitat, gas, telefonia o serveis financers".
L'Agència del Consum mitjança en la devolució de 19,7 milions en preferents a Lleida
De l'1 de gener del 2013 al 31 de desembre del 2014, ha tramitat 2.037 reclamacions d'afectats a les comarques de Lleida
Ara a portada
-
Societat «Si el camp cau, cau tot el país»: resignació i resiliència dels pagesos després de la pedregada Oriol Almacellas Verdés
-
Societat 50.000 hectàrees de cultius afectades per la pedregada a Lleida, segons Unió de Pagesos Redacció
-
Societat Maribel Pedrol: «El canal d’Urgell no és conegut perquè no l'hem sabut explicar» Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Societat Condemnat a 4 anys d'internament per intentar matar un company de residència a Lleida Redacció
Publicat el 15 d’abril de 2015 a les 18:01
Actualitzat el 15 d’abril de 2015 a les 18:10
Et pot interessar
-
Societat Les obres d'una planta solar obliguen a desviar els vehicles en una sortida de Lleida
-
Societat Les empreses de turisme actiu a Lleida superen els 112 milions d'euros en impacte econòmic
-
Societat Croada de la Urbana contra la venda ambulant al Centre Històric de Lleida
-
Societat El nombre de viatgers allotjats en hotels lleidatans cau un 11,7% al març