L'Ajuntament de Lleida ha condemnat en un comunicat l'agressió soferta "per motius ideològics" el 5 de maig per un jove al barri de la Bordeta. La Paeria "rebutja qualsevol acte de violència i també aquells que es vinculen a les ideologies de les persones" i lamenta "que s'hagi produït aquest tipus d'agressió i se suma al rebuig de la societat a les expressions públiques i a les accions violentes que no accepten els principis bàsics de la democràcia, que rauen en la igualtat de drets". Els presumptes autors de l'agressió van ser quatre joves, un dels quals menor, d'ideologia neonazi, i la víctima un jove independentista de la ciutat, que va patir diverses contusions i la mandíbula trencada.
A més, la Paeria recorda que la Carta de la Ciutadania de Lleida estableix que "la ciutat ha de ser el marc on els ciutadans i ciutadanes trobin garantits els drets fonamentals i les llibertats públiques reconegudes en la Declaració Universal de Drets Humans". Crida per Lleida-CUP havia sol·licitat aquest dijous al consistori lleidatà una condemna dels fets, a la qual també es va sumar l'agrupació d'electors del Comú de Lleida.
Cal recordar que el jutge de guàrdia de Lleida va ordenar aquest dimecres presó sota fiança de 3.000 euros per a dos dels tres presumptes autors dels fets que van ser detinguts. L'altre va quedar en llibertat però el jutge li va imposar una ordre d'allunyament de la víctima. A més, hi ha una quarta persona implicada, un menor d'edat que, tot i que no se'l va arribar a detenir, està imputat, com els altres tres, per temptativa de robatori amb violència i un delicte de lesions amb l'agreujant de motivació ideològica. La víctima va patir contusions i té la mandíbula trencada.
L'Ajuntament de Lleida condemna l'agressió de quatre neonazis a un jove independentista
El consistori lleidatà expressa el seu rebuig a "qualsevol acte de violència"

ARA A PORTADA
-
Rebel·lia a les Garrigues: els ajuntaments bloquegen el conveni de carreteres de la Diputació i la Generalitat Redacció
-
-
-
L’Àngel Guimerà de Balaguer protesta per l’agressió d’un pare a un docent i la manca de suport socioeducatiu Àlvar Llobet i Sotelo
-
Arnau Salat, nou alcalde de la Floresta després d’una moció de censura polèmica Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el 29 de maig de 2015 a les 17:01
Actualitzat el 29 de maig de 2015 a les 17:10
Et pot interessar
-
Societat Lleida estrena la fira MOS amb gastronomia, automoció i un toc de tradició de Sant Miquel
-
Societat Blindatge al Centre Històric de Lleida per l’Obert: detectors de metalls i més de 50 agents
-
Societat Expoclàssic de Mollerussa celebra 30 anys amb més expositors i un homenatge a SEAT
-
Societat Lleida acull la primera formació acreditada a l’Estat en teràpia d’interacció pares-fills
-
Societat Els canals d’Urgell tancaran el 27 de setembre després d’una bona campanya de reg
-
Societat Fruita amb Justícia Social denuncia l’exportació de pera de Lleida a Israel i en reclama el boicot