Aquest matí s’ha presentat al Consell Comarcal de l’Alt Urgell l’oferta que presentarà la comarca al Saló Internacional del Turisme de Catalunya. Un dels membres de l’Associació d’Artesans Alimentaris del Pirineu, Jordi Planes, ha explicat que promoure conjuntament el turisme amb els productes alimentaris originaris de la comarca neix per vendre la riquesa del producte. En aquest sentit, Planes ha dit que “anem a promoure productes originaris i autòctons, productes diferenciats que no utilitzen additius químics de cap tipus que tan sols utilitzen condiments naturals”.
Pel que respecta a la promoció turística de l’Alt Urgell es presentarà la nova guia de turisme rural, TRAU, 2008 il•lustrada per uns 60 establiments i classificats per espigues. D’altra banda, com a novetat d’enguany, es presentarà una campanya sobre els campanars, escollits en funció de la seva representació al territori i la seva accessibilitat. Aquesta campanya s’acompanya de pòsters dels campanars emmarcats dins del projecte Europa Romànica, Leader Plus.
Al Saló Internacional del Turisme de Catalunya que se celebrarà a Barcelona, del 17 al 20 d’abril, s’hi exposaran uns 1.500 expositors en una superfície aproximada de 56.000 m2 bruts. Pel que respecta a l’estand de l’Alt Urgell, hi seran presents artesans agroalimentaris de la comarca però enguany també comptarà amb la presència de dos artesans de la Cerdanya i un de la Garrotxa. Pel que fa als productes, aquests seran principalment formatges però sense deixar de banda els embotis i el conreu ecològic, segons ha explicat Jordi Planes.
Acte de presentació de l'oferta de l'Alt Urgell a SITC Imatge de la presentació de l'oferta de l'Alt Urgell al Saló Internacional del Turisme de Catalunya.