les poblacions expansives en alta densitat de perdiu roja silvestre són claus per millorar la biodiversitat, segons una recerca de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la Universitat de Lleida (UdL) que acaba de publicar la prestigiosa publicació internacional PLOS ONE. Segons informa aquest diumenge la UdL, els investigadors han estudiat durant 14 anys la població d'aquestes aus, en decliVI en la major part dels agrosistemes hispànics, a Castella la Manxa.
Concretament, a la finca privada Las Ensanchas de Ciudad Real. De la investigació de la UdL es desprèn que una gestió adequada de les poblacions de perdiu roja silvestre beneficia tant la biodiversitat com la producció de riquesa natural de l'agrosistema, tal i com es posa de manifest a Las Ensanchas, on hi ha presència d'espècies que en altres llocs han desaparegut o estan amenaçades com ara l'àliga imperial ibèrica i el linx ibèric.
La recerca ha analitzat la població de perdius roges per "associar després les dades a les variables meteorològiques i la producció neta primària", segons explica el professor de l'ETSEA, Jesús Nadal.
Així, han comprovat que els anys amb pitjor clima hi ha més problemes de reproducció i, fins i tot, moren exemplars adults, disminuint així la densitat de la població.
Per contra, millors condicions climàtiques contribueixen a fer que la reproducció sigui exitosa. A banda, hi ha altres variables que afecten el potencial reproductor de les perdius, com ara la qualitat de l'hàbitat i, sobretot, l'impacte de la predació en els exemplars adults.
Es tracta de controlar l'estructura de població de forma que la relació de sexes sigui equilibrada, explica Jesús Nadal, perquè això augmenta el potencial reproductor i, per tant, les possibilitats d'incrementar el nombre d'animals.
També s'ha de garantir la qualitat de l'habitat i regular-ne la població de predadors. "És l'home qui intel·ligentment ha d'exercir aquest paper regulador dels ecosistemes", conclou Nadal.
L'alta densitat de perdiu roja és clau per a la biodiversitat
La recerca, realitzada des de la Universitat de Lleida, l'ha publicada la prestigiosa publicació internacional PLOS ONE
Ara a portada
-
Societat «Si el camp cau, cau tot el país»: resignació i resiliència dels pagesos després de la pedregada Oriol Almacellas Verdés
-
Societat 50.000 hectàrees de cultius afectades per la pedregada a Lleida, segons Unió de Pagesos Redacció
-
-
-
Societat Maribel Pedrol: «El canal d’Urgell no és conegut perquè no l'hem sabut explicar» Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el 14 d’agost de 2016 a les 23:26
Et pot interessar
-
Societat Les obres d'una planta solar obliguen a desviar els vehicles en una sortida de Lleida
-
Societat Condemnat a 4 anys d'internament per intentar matar un company de residència a Lleida
-
Societat Les empreses de turisme actiu a Lleida superen els 112 milions d'euros en impacte econòmic
-
Societat Rehabilitació de la LV-2012 per millorar la seguretat a les Garrigues