El consell general del projecte Inno4Agro, celebrat aquest dijous al Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida, ha fet balanç del 2019 i ha establert les accions previstes per al 2020. Durant la reunió, s'han detallat les diferents operacions previstes dins del projecte, el seu estat d'execució, les accions realitzades i el calendari de les que es duran a terme els mesos vinents.
Entre les actuacions previstes, destaca l'aprovació del projecte de rehabilitació de l'antic edifici de Capitania on s'ubicarà l'Agrolivinglab, que iniciarà les seves obres durant el 2020 per finalitzar-les l'any 2021. Aquest edifici estarà destinat a acollir un espai de cocreació per a la innovació en el sector agroalimentari agrolivinglab, així com la instal·lació d'empreses del sector TIC, especialitzades preferentment en el sector agroalimentari.
L'alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, ha destacat que, per al govern municipal, Inno4Agro "és un projecte molt important", que, a més, relliga etiquetes essencials en el futur com a territori i en la seva activitat econòmica, relliga la producció d'aliments, salut, turisme en un sentit ampli en tot el que és patrimoni".
Així mateix, ha destacat l'aprovació de la convocatòria del projecte per a la construcció d'un espai d'innovació agroalimentària, fet que "suposa la recuperació i la rehabilitació del que es coneix com l'antic edifici de Capitania, que en aquests moments estava a l'espera d'aquest acord".
Durant el consell, també s'ha aprovat la creació d'un manual propi de metodologia de l'agrolivinglab, a partir dels coneixements adquirits conjuntament amb altres livinglabs. En aquest manual es preveu recollir-hi l'establiment d'una metodologia de treball i paral·lelament el desenvolupament d'accions i tallers dirigits a l'aprenentatge de la metodologia d'innovació oberta i la recerca dels reptes del sector agroalimentari de les terres de Lleida.
La creació d'una marca 'Lleida' basada en l'especialització territorial, serà també un dels puntals d'aquest 2020. L'agroalimentació vinculada al producte, a la salut, a l'espai, al turisme, al talent serà l'essència d'aquesta "marca", la qual es crearà amb la participació dels agents del territori, identificats en la quàdruple hèlix, i recollirà la voluntat de projectar-se a l'exterior i, alhora, configurar l'atractivitat del territori.
L'antic edifici de Capitania de Lleida es convertirà en un espai d'Innovació Agroalimentària
La creació d'una marca basada en la especialització territorial i d'una metodologia agrolivinglab pròpia, altres accions destacades que es duran a terme
ARA A PORTADA
-
-
Mercolleida constata una lleu millora del mercat porcí tot i les pèrdues per la pesta porcina Àlvar Llobet i Sotelo
-
La Diputació aprovarà un pressupost de 223,7 milions per al 2026, un 28% més que enguany Àlvar Llobet i Sotelo
-
La Paeria presenta un pressupost de 269 milions per al 2026, el més alt de la seva història recent Àlvar Llobet i Sotelo
-
Publicat el 16 de gener de 2020 a les 21:40
Et pot interessar
-
Societat
Detinguts quatre homes a Lleida per robar cable de coure de la xarxa ferroviària
-
Societat
Els Pastorets arriben a Balaguer amb tres funcions, noves cançons i una revolució escènica
-
Societat
Ofensiva contra la planta de biogàs de la Sentiu de Sió: veïns i ajuntaments van als tribunals
-
Societat
Els sindicats alerten de pèrdues de 24 milions setmanals i veuen «insuficients» els ajuts per la PPA
-
Societat
Ocupacions del 80% al Pirineu lleidatà per la Puríssima
-
Societat
Aspid destapa el caos accessible als autobusos i trens de Ponent
