El consell general del projecte Inno4Agro, celebrat aquest dijous al Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida, ha fet balanç del 2019 i ha establert les accions previstes per al 2020. Durant la reunió, s'han detallat les diferents operacions previstes dins del projecte, el seu estat d'execució, les accions realitzades i el calendari de les que es duran a terme els mesos vinents.
Entre les actuacions previstes, destaca l'aprovació del projecte de rehabilitació de l'antic edifici de Capitania on s'ubicarà l'Agrolivinglab, que iniciarà les seves obres durant el 2020 per finalitzar-les l'any 2021. Aquest edifici estarà destinat a acollir un espai de cocreació per a la innovació en el sector agroalimentari agrolivinglab, així com la instal·lació d'empreses del sector TIC, especialitzades preferentment en el sector agroalimentari.
L'alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, ha destacat que, per al govern municipal, Inno4Agro "és un projecte molt important", que, a més, relliga etiquetes essencials en el futur com a territori i en la seva activitat econòmica, relliga la producció d'aliments, salut, turisme en un sentit ampli en tot el que és patrimoni".
Així mateix, ha destacat l'aprovació de la convocatòria del projecte per a la construcció d'un espai d'innovació agroalimentària, fet que "suposa la recuperació i la rehabilitació del que es coneix com l'antic edifici de Capitania, que en aquests moments estava a l'espera d'aquest acord".
Durant el consell, també s'ha aprovat la creació d'un manual propi de metodologia de l'agrolivinglab, a partir dels coneixements adquirits conjuntament amb altres livinglabs. En aquest manual es preveu recollir-hi l'establiment d'una metodologia de treball i paral·lelament el desenvolupament d'accions i tallers dirigits a l'aprenentatge de la metodologia d'innovació oberta i la recerca dels reptes del sector agroalimentari de les terres de Lleida.
La creació d'una marca 'Lleida' basada en l'especialització territorial, serà també un dels puntals d'aquest 2020. L'agroalimentació vinculada al producte, a la salut, a l'espai, al turisme, al talent serà l'essència d'aquesta "marca", la qual es crearà amb la participació dels agents del territori, identificats en la quàdruple hèlix, i recollirà la voluntat de projectar-se a l'exterior i, alhora, configurar l'atractivitat del territori.
L'antic edifici de Capitania de Lleida es convertirà en un espai d'Innovació Agroalimentària
La creació d'una marca basada en la especialització territorial i d'una metodologia agrolivinglab pròpia, altres accions destacades que es duran a terme
ARA A PORTADA
-
-
Maria Àngels Balsells fa història com a primera rectora de la Universitat de Lleida Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Balaguer opta a 12,5 milions per transformar a fons el Centre Històric entre 2026 i 2030 Àlvar Llobet i Sotelo
-
Les Garrigues preveu una campanya millor que la dels tres darrers anys «desastrosos» Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el 16 de gener de 2020 a les 21:40
Et pot interessar
-
Societat
Els noms que triomfen a Lleida el 2024 trenquen tots els pronòstics
-
Societat
Una associació reclama prioritzar el transport públic actual abans que el nou AVE Lleida-Madrid
-
Societat
Lleida es reivindica amb l’Agrobiotech, la fira del futur del camp
-
Societat
Jutjaran la treballadora d'un local d'oci de l'Alta Ribagorça per traficar amb cocaïna i heroïna
-
Societat
El Govern ultima canvis perquè més regants accedeixin als ajuts de la modernització dels Canals d’Urgell
-
Societat
Baqueira Beret encetarà la temporada amb neu fresca i pistes noves
