L'AP-2 es tallarà entre les Borges Blanques i Soses quan la boira sigui molt intensa

Els mossos i Abertis pacten un protocol d'actuació amb l'objectiu de reduir la sinistralitat a l'autopista en cas de manca de visibilitat

ACN
17 de novembre de 2015, 11:17
Actualitzat: 11:26h
Imatge d'un accident entre camions a l'AP-2
Imatge d'un accident entre camions a l'AP-2 | Oriol Bosch
Els Mossos d'Esquadra i Abertis –concessionària de l'autopista- han acordat un protocol per tallar al trànsit l'AP-2 entre les Borges Blanques i Soses quan la intensitat de la boira impedeixi la visibilitat als conductors que hi circulen. Segons va explicar aquest dilluns a Catalunya al dia-Lleida el cap de trànsit dels Mossos a Ponent, l'inspector Jordi Batista, aquest tram d'autopista es tancarà quan la visibilitat sigui inferior als 75 metres i es desviaran per traçats alternatius els vehicles que circulin en sentit Barcelona, a l'alçada de Soses, mentre els que ho facin en sentit Lleida, seran desviats a les Borges Blanques. Tot i això, Batista va dir que fins al moment no ha estat necessari activar aquesta mesura ja que les boires d'aquest hivern no estan sent molt intenses.
 
Batista també va explicar que en el que portem del 2015 s'han comptabilitzat a les carreteres del pla de Lleida 24 víctimes mortals, respecte a les 22 registrades en tot el 2014. El responsable de Trànsit dels mossos a Lleida va atribuir aquest increment de la mortalitat al fet que "venim d'anys bons, amb reducció, i ara costa millorar les dades". També va destacar l'increment dels atropellaments -sobretot a ciclistes-, passant dels 1 o 2 de l'any passat als 6 d'aquest 2015.

Les maniobres antireglamentàries són la primera causa d'accidentabilitat a Ponent, seguides per l'excés de velocitat –ambdues causes baixes en relació amb el 2014, mentre la tercera causa d'accident, les distraccions al voltant, s'incrementen, aspecte que Batista relaciona amb la manipulació de telèfons mòbils mentre es condueix i "sobretot pel tema de missatgeria instantània, que resulta més difícil de detectar", malgrat que el cos ha incrementat els controls per detectar l'ús del telèfon al volant.

En aquest sentit, els mossos han pogut constatar que 3 de les 24 víctimes mortals d'aquest any han estat conseqüència de l'ús de mòbils Altrament, 6 de les víctimes eren persones majors de 65 anys, un dels col·lectius en què els mossos posa l'atenció per tal de prevenir sinistres a la carretera. Durant aquest any els mossos hauran dut a terme a Ponent una cinquantena de xerrades en casals d'avis, segons va explicar Jordi Batista al 'Catalunya al dia Lleida', de Catalunya Informació.