La Federació de Colles de l'Aplec del Caragol de Lleida (Fecoll), amb la col·laboració de Lleida TV, ha posat en marxa dins la plataforma Youtube el "Canal Aplec", una iniciativa que neix amb la vocació d'esdevenir la 'televisió per internet' de la festa lleidatana i que, a la vegada, mostrarà les diferents activitats que organitza la Fecoll durant l'any per donar a conèixer i promocionar l'esdeveniment.
El "Canal Aplec" cobrirà aquest dilluns al vespre el Pregó oficial de la 39a edició de l'Aplec del Caragol de Lleida, que anirà a càrrec de l'actriu lleidatana, Lara Díez, i que marcarà la inauguració de la 22a Setmana Cultural de l'Aplec. Durant la setmana, 'Canal Aplec' oferirà una notícia diària i en els tres dies en què se celebrarà l'Aplec, el 25,26 i 27 de maig, emetrà dues diàries que quedaran al canal de Youtube, i es compartiran a través dels diferents perfils de xarxes socials de l'Aplec.
El 'Canal Aplec' ha iniciat la seva activitat amb el vídeo promocional de la festa, diferents notícies de les etapes del Caragol Tour a Madrid, Saragossa, i Barcelona. També s'hi pot veure un recull imatges del taller de cuina per a collistes que va oferir el xef corporatiu de Gallina Blanca, de les jornades del caragol de Lleida al restaurant Bellavista Jardín del Norte de Barcelona, i de la presentació de l'Aplec als mitjans de comunicació locals.
Els vídeos, de caràcter informatiu, s'ofereixen en català però s'aprofiten els subtítols per incorporar informació en castellà, pensant en la promoció de la festa fora de Catalunya. Així mateix, estan editats en format HD i optimitzats per la seva reproducció en xarxes socials.
La dissenyadora Montse Farré, de Lleida TV, s'ha encarregat del grafisme del canal juntament amb Montse Gimena, de Missatges. Farré també ha creat unes animacions d'entrada i sortida per a totes les notícies. Els vídeos també incorporaran una mosca del canal Aplec, a la part superior esquerra. Amb aquest acord, Lleida TV, que també donarà difusió a les notícies del canal, passa a ser un nou col·laborador de la festa lleidatana.
L'Aplec del Caragol posa en marxa una «televisió online»
La Federació de Colles hi difondrà vídeos amb notícies de les activitats que es portin a terme, amb la col·laboració de Lleida TV
ARA A PORTADA
Publicat el 22 de maig de 2018 a les 00:11
Actualitzat el 22 de maig de 2018 a les 00:14
Et pot interessar
-
Societat La dona de l'acusat de violar la seva filla a Lleida el denuncia per maltractaments
-
Societat Vedella en cerca i captura després de fugir de l'escorxador de Balaguer
-
Societat Cap de les parts va demanar presó per al pare detingut per violar la seva filla a Lleida
-
Societat El Govern oficialitza la modernització del Canalet de Tàrrega
-
Societat La nova fira Agobiotech Forum de Lleida ja registra un 85% d’ocupació
-
Societat Els ramaders del Pirineu tanquen un bon estiu de pastura a la muntanya de Llessui