L'Assemblea Pagesa de Catalunya ha fet una reflexió arran de les mobilitzacions del sector agrícola a Europa que han entrat a l'estat espanyol amb la previsió d'una jornada reivindicativa aquest dimarts i avisa que les protestes han començat en grups de whatsapp "poc transparents, amb esquema estatal i que han estat reivindicats per persones d'ideologia ultra".
El sindicat afegeix que hi circula lliurement la "propaganda xenòfoba" i s'expulsa persones per les seves opinions. Per aquest motiu han decidit prendre distància de les protestes tot i que donen llibertat als seus membres per poder-hi participar. Diuen defensar la lluita pagesa però amb una aposta per un model "autònom", respectuós amb el medi i de petita i mitjana escala.
L'Assemblea Pagesa ha emès un comunicat on valora que les protestes del sector agrícola d'aquestes dies pretenen donar una "imatge uniforme" d'una pagesia que en realitat és "plural i diversa". En aquest sentit, consideren que sota la defensa del "sector primari" es volen "camuflar" les desigualtats i asimetries de poder entre la gran agroindústria i la pagesia. Per això, lamenten que sota una "falsa pretensió apolítica", es transmeten "idees ultraliberals i antiecologistes".
Per l'Assemblea, l'actual crisi agrària prové de l'aposta per un model agroindustrial que ha volgut destruir la figura de la petita pagesia local i substituir-la per un empresariat agrari dependent, integrat en creixement constant, endeutat, en competència mútua i bolcat cap al mercat capitalista global. Segons el sindicat, aquest model ha estat impulsat per la Unió Europea, pels estats i per les autonomies i "acceptat acríticament" pels sindicats majoritaris.
Les protestes del sector ja van començar divendres a Ponent amb marxes lentes de tractors a les carreteres que porten al Pirineu. Dimarts, la Plataforma 6F ha convocat un tall de l'autovia A-2 a Fondarella que començarà a les vuit del matí preveu que s'allargui fins a les dotze de la nit. Encara no està massa clar com continuaran les protestes i els convocants no descarten continuar-les al llarg de la setmana o fins i tot traslladar-les a Barcelona.
L'Assemblea Pagesa alerta de la vinculació d'ultres a les protestes de la pagesia
Societat
El sindicat defensa la lluita pagesa però per apostar per un model "autònom", de petita i mitjana escala i ecologista
ARA A PORTADA
-
Política Lleida reforça els incentius fiscals per mobilitzar els habitatges buits Àlvar Llobet i Sotelo
-
Societat Ajornat el desnonament d'una veïna de Lleida que viu des de fa 22 anys en un pis de l'Agència de l'Habitatge ACN
-
Política Cercador: consulta a quina mesa electoral has de votar a les eleccions del 29-N Neus Climent
-
Política Guia pas a pas: com ho han de fer els catalans que viuen fora per votar el 29-N? Neus Climent
-
Successos Una discussió de parella destapa una plantació de marihuana i permet detenir set persones a Bovera ACN
Publicat el
05 de febrer de 2024 a
les 16:52
Et pot interessar
-
Societat
Renoven el ferm d'un tram d'uns 2,5 km de l'N-240 al polígon dels Frares a Lleida
-
Societat
Sis entitats ecologistes volen recuperar el projecte per reintroduir el linx boreal al Pirineu
-
Societat
Balaguer no s’allibera dels coloms
-
Societat
Mollerussa commemora el Dia Mundial de la Salut Mental amb una caminada i una parada solidària
-
Societat
Famílies de l'Escola Pia de Balaguer es mobilitzen per ampliar l'oferta de places a I3
-
Societat
JARC omple de tractors la ciutat de Lleida
