L'Audiència de Lleida ha condemnat a 5 anys i mig de presó a un home per abusar sexualment de la seva filla des que aquesta tenia 9 anys i fins que en va complir 12. Els fets, que es remunten al 2012 i van tenir lloc en diversos domicilis de Lleida, van ser jutjats el gener passat.
La sala considera que la declaració que va oferir la víctima és "convincent, versemblant i minuciosa" i, juntament amb altres testimonis i informes dels psicòlegs del cas, proven els abusos soferts. Així, l'Audiència dicta presó per a l'home i un cop en surti li impedeix acostar-se a menys de 200 metres de la seva filla i comunicar-s'hi durant 7 anys, així com llibertat vigilada per un període de 6 anys. També haurà d'indemnitzar-la amb 25.000 euros.
El judici es va celebrar a l'Audiència de Lleida el 25 de gener passat. Aleshores, la noia va relatar els abusos sexuals que va patir per part del seu pare en dos domicilis de la ciutat des que tenia 9 anys. La noia va dir que el progenitor es ficava al seu llit a la nit i li feia tocaments als genitals. Va indicar que en aquell moment "no era conscient" dels fets i no els va revelar fins anys després, quan va saber que la seva germana petita, que és fruit de la relació del seu pare amb una altra parella, viuria sola amb el processat durant una temporada. "Això va ser un canvi de xip i vaig denunciar-ho per evitar que li passés el mateix que a mi", va afirmar en la vista.
Per la seva part, l'home va negar les acusacions i les va atribuir a una relació "difícil" amb la filla i "hostil" amb la mare. El processat tampoc podrà exercir qualsevol professió o activitat amb menors durant 11 anys un cop hagi complert la pena de presó.
L'Audiència de Lleida condemna a 5 anys i mig de presó un home per abusar de la seva filla
Societat
Considera "convincent i versemblant" la declaració de la víctima, que va denunciar per protegir la seva germana petita
ARA A PORTADA
-
Energia Illa aprofita el nou parc fotovoltaic d'Alcarràs per reivindicar el Plater: «No tenim petroli, però sol i aire sí» ACN
-
Política El Govern es compromet a triplicar la gestió forestal per prevenir incendis Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Successos Dos denunciats per buscar restes de la Guerra Civil amb detectors de metalls a la Noguera Redacció
Publicat el
06 de març de 2024 a
les 17:09
Actualitzat el
06 de març de 2024 a les
17:13
Et pot interessar
-
Societat
L’IEI posa el focus en la sobirania i l’autodeterminació per la Diada
-
Societat
La Paeria lloga un solar de la plaça del Dipòsit per instal·lar-hi un bar
-
Societat
L’Antares tornarà a obrir les portes a mitjans de setembre després de gairebé dos anys tancat
-
Societat
L'ombra de la polèmica: el tendal del Mercadal, en el punt de mira
-
Societat
El 40è aniversari de l’agermanament de l’estat de Califòrnia amb Catalunya i els amics de gaspar de portolà (i V)
-
Societat
Lleida envellirà a gran velocitat: el nombre de jubilats creixerà tres vegades més al 2040
