El Departament de Salut enviarà, abans que acabi l'any, metges que practiquin avortaments farmacològics a l'Hospital de Tremp, així com al de Vielha. A la regió sanitària de l'Alt Pirineu i Aran, no hi ha actualment cap ginecòleg que dugui a terme aquesta pràctica, ja que els metges que podrien fer-ho s'acullen a l'objecció de consciència.
Aquest fet obliga a les dones de la regió que ho sol·liciten a desplaçar-se fins a Balaguer, el centre mèdic més proper que ofereix aquest servei. En el cas dels avortaments quirúrgics, el problema afecta encara a més dones, ja que no hi ha cap professional en tota la demarcació de Lleida que els practiqui i, per tant, s'han de desplaçar a les regions de Barcelona, Tarragona o Girona.
Tal com avança Catalunya Ràdio, per a suplir la mancança de metges que apliquin la interrupció de l'embaràs amb medicació abortiva, aplicable fins a la novena setmana de gestació, Salut enviarà setmanalment dues professionals ginecòlogues de l'Hospital Arnau de Vilanova de Lleida a l'Hospital del Pallars i al de l'Aran. Així ho ha explicat la consellera de Salut Alba Vergés, qui no ha fet menció a cap solució per als avortaments quirúrgics.
Al Pallars Jussà, diversos ajuntaments han aprovat recentment mocions demanant solucions per a aquesta problemàtica que afecta els drets reproductius de les dones. Durant un ple de l'Ajuntament de Tremp, l'alcaldessa de la localitat, Maria Pilar Cases, ja va anunciar que l'Hospital del Pallars feia mesos que treballava en el present acord amb l'hospital lleidatà.
El tema de l'avortament va tornar al debat públic pallarès quan, el passat 9 de març, als Centres d'Atenció Primària i l'Hospital del Pallars van aparèixer cartells que reclamaven el dret de les dones d'avortar al territori i que denunciaven l'objecció de consciència dels treballadors que els podrien practicar.
L'avortament farmacològic s'oferirà per primer cop al Pirineu lleidatà
Societat
Salut traslladarà setmanalment una ginecòloga perquè ofereixi aquest servei als hospitals de Tremp i Vielha
ARA A PORTADA
Publicat el
23 de novembre de 2020 a
les 10:22
Et pot interessar
-
Societat
Mor un jove en caure-li a sobre una paret mentre rehabilitava una casa al Pallars Sobirà
-
Societat
Denuncien el «col·lapse» del sistema de cites d'estrangeria a Lleida i reclamen solucions
-
Societat
Els veïns afectats per l’incendi del bloc de Balàfia de Lleida entren lentament a recuperar pertinences
-
Societat
Mor un home de 57 anys per un infart minuts abans de veure l'eclipsi
-
Societat
Eufòria durant la cobertura total del Sol als punts d’observació de Lleida
-
Societat
Els hotels a Lleida arriben al 100% de l'ocupació per l'eclipsi
