El Consell d'Infermeres i Infermers de Catalunya (CCIC) i els col·legis oficials de les quatre demarcacions –COIB (Barcelona), COIGI (Girona), COILL (Lleida) i CODITA (Tarragona)–, juntament amb una quinzena d'associacions científiques de l’àmbit infermer, s'han mostrat contraris a que els auxiliars d'infermeria vacunin. En un comunicat conjunt, manifesten el desacord amb la nota informativa del Departament de Salut d'aquest dilluns que anunciava que s'habilitaria el personal tècnic de cures auxiliars d'infermeria per administrar dosis del vaccí contra la Covid. Els representants del col·lectiu han demanat a la conselleria que "deixi sense efecte" la proposta, que "contradiu i vulnera el marc legal i professional que regeix la professió".
El Consell i la resta d'organitzacions han amenaçat amb "dur a terme les accions legals oportunes per impedir" que la decisió prosperi. Per defensar la seva posició, expliquen que l'activitat de vacunar correspon per formació a les infermeres degudament formades i capacitades d’acord amb el seu currículum acadèmic i l’àmbit competencial propi.
A més, els diferents òrgans col·legiats i associacions recorden que la regulació de l’exercici professional s’ha de fer des de les corporacions professionals, tal com s'estableix en l'article 36 de la Constitució Espanyola. A més, assenyalen que aquestes decisions no poden ser causa de cap confrontament entre professionals, "en un moment en què és imprescindible el treball en equip per mitigar els efectes de la pandèmia".
Algunes de les associacions que han donat suport a la demanda del Consell són l'Associació Catalana d'Infermeria i Salut Escolar, l'Associació Catalana d'Infermeria Pediàtrica, l'Associació Catalana d'Infermeria de Salut Mental, la Societat Espanyola d'Infermeria Intensiva i Unitats Coronàries o la Societat Catalanobalear d'Infermeria.
[plantillacoronavirus]
Les infermeres rebutgen que els auxiliars vacunin contra la Covid
Societat
Els col·legis avisen que duran a terme les "accions legals oportunes" contra el Govern per impedir que la mesura tiri endavant
ARA A PORTADA
-
Societat Les violacions augmenten un 56% a Lleida durant el primer semestre de l'any Àlvar Llobet i Sotelo
-
Successos Presó provisional sense fiança per als dos detinguts per la baralla multitudinària a Lleida Redacció
-
Societat Directius de MJ Gruas haurien admès el pagament de comissions a l’excap de carreteres Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
05 d’agost de 2021 a
les 15:03
Et pot interessar
-
Societat
L'aturada del projecte del tramvia posa en escac el govern de Balaguer
-
Societat
Pugen a sis les denúncies contra el fisioterapeuta lleidatà acusat de tocaments a clientes
-
Societat
La campana de Granyena de Segarra torna a sonar 85 anys després
-
Societat
La Fira MOS-Sant Miquel de Lleida celebrarà la segona edició del 25 al 27 de setembre
-
Societat
Balaguer estrena Innobal, una jornada empresarial centrada en la intel·ligència artificial
-
Societat
Una quarta clienta denuncia el fisioterapeuta de Lleida per presumptes tocaments
