L'Oficina de Turisme del Pallars Sobirà ha acollit aquest dijous la presentació de Biolord Coop, un projecte que reivindica la pagesia com a valor fonamental de l'economia local, amb el cultiu de la poma ecològica d'alta qualitat com a eix principal. Al Pallars Sobirà hi ha dos productors d'aquesta marca de pomes.
Engegat per l'Associació Arada, es tracta d'un dels projectes anomenats Singulars de les línies d'Aracoop, del programa del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, per l'impuls de l'economia social i cooperativa.
A l'acte hi ha participat el tècnic de l'àrea de Medi Ambient, Josep Lluís Piqué, la productora de Biolord Pallars Dolors Rosés, el membre del Viver de Fruiters del Pallars Sobirà Job Roig i la sòcia treballadora de l'Arada, Marina Vilaseca. L'acte va acabar amb la visita al camp de cultiu de pomes d'Escós, al municipi de Soriguera.
Una de les característiques de la marca és que totes les pomes estan cultivades a més de 700 metres d'alçada. La iniciativa va nèixer a finals del 2012 de la mà d'un grup de propietaris de la Vall de Lord, al Solsonès, i actualment compten amb una quinzena de socis d'aquesta comarca, de la Cerdanya i del Pallars Sobirà. En conjunt disposen de 17 hectàrees de cultiu.
Les pomes «Bio Lord» arriben al Pallars Sobirà
Societat
La cooperativa compta amb dos productors de la comarca que cultiven les pomes a més de 700 metres d'alçada
ARA A PORTADA
Publicat el
21 de juliol de 2017 a
les 18:33
Actualitzat el
21 de juliol de 2017 a les
18:34
Et pot interessar
-
Societat
«El teu llegat ja és patrimoni de tots»
-
Societat
Més de 6.000 estrangers amb dret a vot podran participar a les municipals de Lleida
-
Societat
Del campus a l’hemicicle: cinc estudiants de la UdL es posen a la pell de diputats
-
Societat La Segarra estrenarà al setembre un nou bus entre Guissona i Cervera
-
Societat
Ponent afronta una setmana de calor intensa i risc extrem d’incendi forestal
-
Societat
Els productors de pistatxo de Ponent reivindiquen el potencial del cultiu amb una jornada tècnica
