L'AMPA de l'Escola Espiga ha organitzat aquest divendres el primer "Bici Bus" de Lleida amb la participació d'una setantena d'alumnes. Es tracta d'una iniciativa que té per objectiu desplaçar-se fins a l'escola en bicicleta i promoure una mobilitat alternativa saludable i sostenible.
Un dels membres organitzadors de l'AMPA, Amadeu Cassanyé, ha explicat que la proposta ha estat un èxit, tant d'organització com de participació: "els infants han vist i comprovat que desplaçar-se a l'escola en bicicleta pot ser segur, ràpid i divertit".
Suport de la Guàrdia Urbana
Els nens i nenes participants, tant d'infantil com de primària, s'han reunit a primera hora del matí en diversos punts de Lleida i han anat en bicicleta utilitzant rutes amb carril bici (o vies poc transitades on no ha hi havia carril bici) fins a la rotonda de l'Av. Pinyana amb Camí de Montcada. Des d'allí la Guàrdia Urbana de Lleida ha donat suport obrint i tancant el grup per realitzar el darrer tram de forma conjunta fins a l'escola.
Una iniciativa amb continuïtat
Aquesta és la primera vegada que el "Bici Bus" s'organitza a Lleida, però és una activitat que ja està implantada en altres indrets de Catalunya com ara Vic. A més a més, l'AMPA té la intenció de repetir l'acte reivindicatiu un divendres de cada mes d'aquí a final de curs.
L'Escola Espiga organitza el primer «Bici Bus» escolar de Lleida
Una setantena d'alumnes van en bicicleta fins a l'escola per reclamar un carril bici segur i impulsar una mobilitat sostenible
ARA A PORTADA
Publicat el 20 de març de 2021 a les 11:04
Et pot interessar
-
Societat Balaguer es prepara per celebrar els 40 anys de la Transsegre amb una única baixada
-
Societat FGC eliminarà un pas a nivell a Gerb amb un nou pas elevat per millorar la seguretat
-
Societat Els embassaments lleidatans ja superen el 90% de la capacitat
-
Societat Detingut un agricultor del Segrià per cultivar 5.000 nectarines d’una varietat protegida sense permís
-
Societat Alerta per temps violent a Ponent aquest dimecres a la tarda
-
Societat Els nervis i els canvis marquen l’inici de la selectivitat a Lleida