L'Estat vol que els pagesos de fruita dolça cobrin directament el pagament bàsic a partir del 2023
El ministre d'Agricultura ho traslladarà a les comunitats a la conferència sectorial del maig
ARA A PORTADA
Publicat el
04 de febrer de 2021 a
les 17:25
El ministre d'Agricultura, Luis Planas, vol incorporar el sector de les fruites i les hortalisses a cobrar el pagament bàsic dels ajuts de la Política Agrària Comuna (PAC). Planas ha afegit que traslladarà aquesta proposta a la conferència sectorial amb les comunitats autònomes que tindrà lloc al maig.
La PAC es troba ara en un període transitori fins al 2022 mentre els estats membre decideixen la del període 2023 – 2027 que seria quan es materialitzaria aquesta proposta. Segons Planas, "és de justícia" que el sector de la fruita dolça es pugui beneficiar dels ajuts bàsics a la renda del primer pilar i ha afegit que es prioritzarà als joves per garantir el relleu generacional.
El ministre Planas ha remarcat la "gran oportunitat" que representa la nova PAC, pel fet que suposa un canvi fonamental ja que es definirà sobre la base d'un "pla estratègic nacional" i amb una orientació mediambiental de lluita contra el canvi climàtic. Un pont fonamental, ha afegit, serà incorporar nous productors al primer pilar d'ajuda bàsica a la renda de la PAC. I això és el que proposarà a la reunió de comunitats autònomes del maig, en relació amb els productors de fruita dolça i també del sector de les hortalisses.
Fins ara les ajudes a fruites i hortalisses estaven incloses a la PAC a través de les organitzacions de productors. Amb aquest canvi que proposa el ministre, el pagament bàsic es faria directament al pagès a partir del període 2023 – 2027.
Planas ha fet aquestes declaracions a Mollerussa, on ha visitat la Comunitat General de Regants dels Canals d'Urgell en el marc de les visites de campanya que fa el candidat del PSC per Lleida, Òscar Ordeig.
Et pot interessar
-
Societat
Lleida busca la veu jove de la Festa Major 2026
-
Societat
Agenda del cap de setmana a Lleida: 7 i 8 de febrer
-
Societat Menys papers i més camp: Unió de Pagesos planta cara a la burocràcia
-
Societat
Raimat, símbol del deteriorament ferroviari: més de 20 anys amb limitació de velocitat
-
Societat Les vendes de carn de senglar s’ensorren i el sector entra en aturada indefinida
-
Societat
La PAH denuncia l'expulsió d'una dona del pis on viu tot i no tenir cap desnonament previst
