Ara fa tot just una setmana que es va perimetrar la comarca del Segrià per l'augment de casos de coronavirus. El responsable de la planta Covid-19 de l'Hospital Arnau de Vilanova de Lleida, José Luis Morales-Rull, ha advertit que "la setmana que ve serà crítica i un punt d’inflexió", ja que, com ha recordat, els efectes de les mesures contra el virus es veuen dues setmanes després.
Així s'ha expressat als micròfons de El Suplement de Catalunya Ràdio i ha dubtat que hi hagi una baixada de pacients i espera que s'estabilitzi per no comprometre la pressió de l'hospital. En aquest sentit, ha detallat que ara per ara "no estem saturats, però sí compromesos". Morales-Rull ha precisat que tenen 58 persones amb la Covid-19, de les quals set estan greus "però amb bona evolució les primeres hores" i 11 a l'UCI.
Ha manifestat "preocupació" davant un possible augment de casos comunitaris, ja que des de principis de setmana ha canviat el perfil dels ingressos i "no estava tan associat a una sector" i ha destacat una crescuda de gent jove.
Per això, ha demanat "regular" els contactes aquests dies, "no és una necessitat anar al bar" ha reblat. Ha admès que "potser baixa el nivell de socialització, sense anul·lar-la". "Calcular les nostres necessitats allò que no sigui imprescindible potser no fer-ho, perquè és un bé per a tothom", ha reflexionat el responsable de l'hospital lleidatà.
[noticiadiari]2/205651[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/205584[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201967[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/205035[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/205309[/noticiadiari]
L'hospital de Lleida, en alerta: «La setmana que ve serà crítica, un punt d'inflexió»
Societat
Demana a la ciutadania que limiti les trobades a l'estricament necessari
ARA A PORTADA
-
Successos Set persones detingudes a Lleida en l’operatiu per evitar aldarulls al Parc sobre les Vies ACN
-
Successos Una baralla a Lleida acaba amb cinc joves ferits per apunyalament i un detingut Neus Climent
-
-
Societat Els veïns afectats per l’incendi del bloc de Balàfia de Lleida entren lentament a recuperar pertinences ACN
-
Successos Localitzen un cadàver a la séquia de Torrefarrera, a tocar de Lleida Anna Mira Perich | ACN
Publicat el
11 de juliol de 2020 a
les 17:40
Et pot interessar
-
Societat
Mor un home de 57 anys per un infart minuts abans de veure l'eclipsi
-
Societat
Eufòria durant la cobertura total del Sol als punts d’observació de Lleida
-
Societat
Els hotels a Lleida arriben al 100% de l'ocupació per l'eclipsi
-
Societat
Aquestes són les cinc millors pizzeries de Lleida, segons les valoracions dels clients
-
Societat
A la recerca de l’ombra: el mapa dels carrers on l’estiu dona una treva a Lleida
-
Societat
Els Bombers treballen en un incendi en un camp segat a Agramunt
