L'Institut d'Estudis Ilerdencs (IEI) de la Diputació de Lleida començarà dimarts les obres de remodelació i restauració de la segona planta de l'edifici per tal de transformar l'espai, actualment tancat, en una zona de serveis administratius que acollirà el personal que fa uns anys va ser traslladat al complex de la Caparrella.
Els treballs, que es van adjudicar per 747.963,99 euros a l'UTE formada per les empreses Codeco Obres, SL, i Construccions Llimós, SL, s'allargaran fins al setembre i comportaran afectacions escalonades en alguns dels serveis de l'edifici com ara l'hemeroteca, que es tancarà uns sis mesos. L'actuació s'emmarca en la tercera fase de la restauració de l'antic Hospital de Santa Maria, seu de l'IEI.
A més de la intervenció que se centrarà sobretot a la segona planta, també es restauraran finestres, es recuperaran paraments de pedra antics, s'actuarà sobre els elements de fusta del sotacobert i es restauraran bigues, revoltons i prestatgeries de l'hemeroteca ubicada a la primera planta de l'edifici.
En el cas de l'hemeroteca, situada al costat de la biblioteca, les obres obligaran a mantenir-la tancada uns sis mesos, per tal de traslladar els exemplars exposats, realitzar les obres de remodelació i tornar el material de consulta. La biblioteca romandrà oberta al públic sense restriccions.
L'IEI restaurarà la segona planta, l'hemeroteca i part del pati de l'edifici
Les obres començaran la setmana que ve i comportaran afectacions escalonades en alguns dels serveis
ARA A PORTADA
Publicat el 04 de gener de 2022 a les 13:25
Et pot interessar
-
Societat
Els Premis Literaris de Lleida 2025 reben un rècord de 105 originals, 26 d'assaig i 79 de poesia
-
Societat
Creixen les alertes per assetjament escolar a Lleida i els estudiants es mobilitzen contra el bullying
-
Societat
La CHE prohibeix la navegació a Santa Anna i Canelles fins que no disposin d'una estació de neteja d'embarcacions
-
Societat
Els millors plans per la Castanyada 2025 a Ponent
-
Societat
Horitzons arriba al quart número viatjant de la Franja a Washington i amb la veu de Vallverdú
-
Societat
La Diputació de Lleida repararà la memòria dels 537 treballadors represaliats pel franquisme
