L’aeroport de Lleida-Alguaire serà, per primer cop, base d’avions. Aquest dissabte al migdia ha aterrat la primera de les dues aeronaus ATR 42 de la companyia aèria portuguesa Lease-Fly Charter, especialitzada en els serveis de lloguer d’aeronaus amb i sense tripulació.
Lease-Fly Charter preveu basar-hi els dos avions per un període d’entre sis i dotze mesos, des d’on farà la seva comercialització. Les tripulacions i tècnics de manteniment també es desplaçaran a Lleida per desenvolupar-hi la seva activitat. “La gestió proactiva i flexible, lligada a les bones condicions d’infraestructura i serveis aeroportuaris, han estat un element decisiu per a l’elecció de l’aeroport de Lleida-Alguaire,” ha manifestat en un comunicat Isidre Gavín, secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat.
L'administració catalana ha remarcat que es tracta de la primera vegada en la història de l’aeroport lleidatà que una aerolínia decideix basar avions i comercialitzar-los des d’Alguaire.
Aquesta activitat, que, segons el Govern, es podria anar consolidant en les instal·lacions lleidatanes, s’afegeix a les que ja s’hi desenvolupen actualment: aviació regional i xàrter d’hivern i estiu, formació, vols d’entrenament d’aerolínies, proves i desenvolupament d’aeronaus.
Lleida-Alguaire serà la base de dos avions d'una l'aerolínia portuguesa
És la primera vegada que una aerolínia decideix basar avions i comercialitzar-los des l'aeroport lleidatà
ARA A PORTADA
Publicat el 18 de novembre de 2018 a les 23:23
Et pot interessar
-
Societat L’orgue centenari de la Seu d’Urgell reneix després de dos anys de silenci
-
Societat El tresor ocult de Picarol brilla a Lleida amb Picasso com a convidat inesperat
-
Societat Bungalous amb futur: la Pobla de Segur els rehabilita per allotjar els alumnes de muntanya
-
Societat Montse Pujol, nova presidenta de la Trobada del Pirineu
-
Societat Rebel·lia a les Garrigues: els ajuntaments bloquegen el conveni de carreteres de la Diputació i la Generalitat
-
Societat Lleida estrena la fira MOS amb gastronomia, automoció i un toc de tradició de Sant Miquel