La plaça dels Fanalets de Sant Jaume ha acollit aquest dissabte l’acte institucional per commemorar el Dia Internacional contra la violència de gènere, que enguany ha costat la vida a 45 dones i 7 nens i nenes arreu de l’Estat.
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha manifestat la necessitat d’acabar amb aquesta xacra social i ha assenyalat l’existència a Lleida del consorci, format per totes les institucions per treballar plegats amb aquest objectiu.
El paer en cap ha informat que enguany el Centre Municipal d’Informació i Atenció a les Dones ha atès 529 dones per violència de gènere i realitzat 961 atencions de diversos tipus (455, d’assessorament; 145 per atencions psicològiques; 125 per consultes jurídiques, entre altres). Un servei que ha hagut d’actuar facilitant allotjaments d’urgència amb 18 dones i 13 menors, als quals s’ha acollit en pisos municipals.
L’alcalde Ros també ha explicat la feina de sensibilització que s’ha fet des de l’Ajuntament, amb l’organització de diversos tallers i taules rodones, en els quals ha participat un total de 1.426 persones, 780 més que les que es van registrar el 2015.
Lleida condemna la violència masclista
Àngel Ros remarca que cal acabar amb aquesta xacra social que enguany s’ha cobrat 45 víctimes mortals
ARA A PORTADA
-
-
-
La planta de biogàs de la Sentiu preveu començar les obres el 2026 després de rebre el vistiplau ambiental Redacció
-
Treballem per Balaguer impulsa una moció per evitar la supressió d’una línia d’I3 a Gaspar de Portolà Àlvar Llobet i Sotelo
-
Els Mossos detenen sis persones per lesions i intent d'homicidi durant una baralla a Lleida Redacció
Publicat el 25 de novembre de 2017 a les 21:14
Actualitzat el 25 de novembre de 2017 a les 21:18
Et pot interessar
-
Societat
La màgia dels aparadors: una acadèmia d’anglès impulsa un concurs decoratiu a Lleida
-
Societat
L'estàtua de Gaspar de Portolà torna de l'«exili»
-
Societat
Delimitat l’entorn de protecció del jaciment del Roc del Rumbau de Peramola
-
Societat
Interior cessarà el cap de la Policia Nacional a Lleida condemnat per assetjament sexual
-
Societat
La Junta del Canal d’Urgell defensa la modernització com una necessitat i no un caprici
-
Societat
La «Deesa Nivaria», «Samsara» i «Horizonte de Logroño» triomfen al 61è Concurs de Vestits de Paper
