Lleida preveu licitar el càmping de les Basses abans d'acabar l'any

L'Ajuntament preveu adjudicar un projecte amb 323 places i serveis complementaris per revitalitzar un espai històric del parc de les Basses

  • La zona de pícnic de les Basses d'Alpicat -
Publicat el 16 d’abril de 2025 a les 14:21
Actualitzat el 16 d’abril de 2025 a les 14:22

L'Ajuntament de Lleida preveu adjudicar aquest any la concessió per al nou càmping al parc de les Basses, que ocuparà 6,4 hectàrees. Aquesta mesura, anunciada per la primera tinenta d'alcaldia, Begoña Iglesias, després de l'aprovació dels plecs de condicions, es votarà al ple del 25 d'abril. El càmping, amb una capacitat màxima de 323 places, comptarà amb piscines, parc infantil, serveis de restauració, aparcament i oficina de turisme. El promotor seleccionat tindrà 24 mesos per finalitzar les obres.

Iglesias ha destacat la importància d'aquest "projecte emblemàtic" per recuperar un espai històric que va perdre el seu dinamisme amb el tancament del càmping i les piscines el 2003. El càmping serà gestionat sota una concessió de 50 anys amb un cànon anual de 25.900 euros. Les condicions inclouen una distribució de les places, on un 50% seran per a tendes, caravanes i autocaravanes.

Els grups del PSC i Junts han aprovat els plecs, i es preveu que el projecte es liciti abans de finals d'any. Actualment, hi ha dos operadors interessats. L'adjudicatari haurà de construir un accés per als vehicles i mantenir elements històrics com la marquesina d'accés i l'antiga caseta del guarda.

D'altra banda, també s'ha aprovat la cessió de terrenys al Departament d'Interior per ubicar-hi la nova seu dels Mossos d'Esquadra i dels Agents Rurals de Ponent. A més, es licitaran obres de manteniment de l'asfalt i altres millores a la ciutat.