03
de març
de
2022, 14:43
Actualitzat:
14:46h
El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana s'ha compromès a recuperar abans del juny el 98% de l'oferta habitual de trens físics Avant entre Lleida i Barcelona que es va veure reduïda per la pandèmia de la Covid-19 al 2020.
Així ha transcendit després de la reunió que ha tingut lloc aquest dijous a Madrid amb la presència d'institucions, sindicats i entitats lleidatanes que s'han desplaçat per reivindicar una millora del servei ferroviari. Segons el ministeri, l'oferta Avant que hi ha actualment a Lleida se situa al 71% de la situació prepandèmia, atès que la demanda es troba molt ressentida pels efectes de la crisi sanitària.
El ministeri ha assegurat que malgrat que la demanda es manté en "nivells reduïts", properament l'oferta Avant seguirà recuperant-se fins i tot un 98% de l'oferta habitual de trens físics, a la qual se sumaria l'evolució de l'oferta de trens sinergiats.
A la reunió també s'ha analitzat l'actual oferta global que té l'estació de Lleida, que unida a la seva situació central a la ciutat, ha permès, segons el ministeri, convertir el mode ferroviari en un "element essencial" per al desenvolupament de la ciutat. Segons el ministeri, la connectivitat de Lleida "està garantida" amb una oferta de 28 serveis en tots dos sentits en dia laborable (14 per sentit) només amb el conjunt de serveis prestats per Renfe via OSP i comercial, als quals s'afegeix, la resta d'oferta prestada pels operadors privats.
Així ha transcendit després de la reunió que ha tingut lloc aquest dijous a Madrid amb la presència d'institucions, sindicats i entitats lleidatanes que s'han desplaçat per reivindicar una millora del servei ferroviari. Segons el ministeri, l'oferta Avant que hi ha actualment a Lleida se situa al 71% de la situació prepandèmia, atès que la demanda es troba molt ressentida pels efectes de la crisi sanitària.
El ministeri ha assegurat que malgrat que la demanda es manté en "nivells reduïts", properament l'oferta Avant seguirà recuperant-se fins i tot un 98% de l'oferta habitual de trens físics, a la qual se sumaria l'evolució de l'oferta de trens sinergiats.
A la reunió també s'ha analitzat l'actual oferta global que té l'estació de Lleida, que unida a la seva situació central a la ciutat, ha permès, segons el ministeri, convertir el mode ferroviari en un "element essencial" per al desenvolupament de la ciutat. Segons el ministeri, la connectivitat de Lleida "està garantida" amb una oferta de 28 serveis en tots dos sentits en dia laborable (14 per sentit) només amb el conjunt de serveis prestats per Renfe via OSP i comercial, als quals s'afegeix, la resta d'oferta prestada pels operadors privats.