La demarcació de Lleida ha registrat set accidents laborals mortals en el primer semestre d'enguany, respecte als quatre del mateix període del 2021. A més, s'han comptabilitzat catorze accidents molt greus durant els cinc primers mesos de l'any. La majoria s'han donat a la indústria i la construcció, segons la UGT-Terres de Lleida.
El sindicat s'ha concentrat aquest dimecres davant de la Delegació del Govern a Lleida i ha ofert una jornada formativa sobre sinistralitat laboral per minimitzar aquesta "xacra" i "evitar la mort de més persones al lloc de treball". La UGT advoca per crear la figura del delegat territorial de prevenció a la demarcació, que vagi més enllà de l'empresa i que no depengui del nombre de persones que hi treballen.
La demarcació de Lleida compta amb moltes empreses petites, que per llei no han de tenir un responsable de prevenció, segons ha assenyalat Isabel Rodríguez, secretària d'Acció Sindical i Formació de la UGT-Terres de Lleida.
És per això, que des del sindicat aposten per implantar aquesta figura, perquè "pugui visitar les empreses petites i inclús autònoms, fer-los formació i assessorar-los en matèria de sinistralitat laboral", ha apuntat durant la concentració celebrada davant de la Delegació del Govern a Lleida. "Estem segurs que reduiríem molts els índexs de mortalitat a la demarcació", ha afirmat Rodríguez.
Lleida registra set accidents laborals mortals en el primer semestre de l’any, tres més que el 2021
La UGT advoca per la figura del delegat territorial de prevenció per minimitzar la sinistralitat a la feina
ARA A PORTADA
-
-
Maria Àngels Balsells fa història com a primera rectora de la Universitat de Lleida Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Balaguer opta a 12,5 milions per transformar a fons el Centre Històric entre 2026 i 2030 Àlvar Llobet i Sotelo
-
Les Garrigues preveu una campanya millor que la dels tres darrers anys «desastrosos» Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el 21 de setembre de 2022 a les 16:10
Et pot interessar
-
Societat
Els noms que triomfen a Lleida el 2024 trenquen tots els pronòstics
-
Societat
Una associació reclama prioritzar el transport públic actual abans que el nou AVE Lleida-Madrid
-
Societat
Lleida es reivindica amb l’Agrobiotech, la fira del futur del camp
-
Societat
Jutjaran la treballadora d'un local d'oci de l'Alta Ribagorça per traficar amb cocaïna i heroïna
-
Societat
El Govern ultima canvis perquè més regants accedeixin als ajuts de la modernització dels Canals d’Urgell
-
Societat
Baqueira Beret encetarà la temporada amb neu fresca i pistes noves
