Lleida ha demanat adherir-se a la Xarxa Ciutats Amigables de la Gent Gran, una iniciativa promoguda per l'Organització Mundial de la Salut (OMS), amb la incorporació de ciutats dels cinc continents.
Segons informa la Paeria, una ciutat amigable amb la gent gran és un entorn urbà integrador i accessible per fomentar un envelliment actiu. L'adhesió a la Xarxa també suposarà, afirmen, un impuls al Consell Municipal de la Gent Gran com a òrgan de participació.
La Paeria explica que l'adhesió a la xarxa implica una primera fase de diagnosi amb la participació de la gent gran de la ciutat mitjançant el treball de grups focals. D'aquesta primera fase, se'n deriva la redacció d'un pla de gent gran que, un cop aprovat per l'OMS, s'ha d'implementar en un termini de 5 anys.
D'aquesta xarxa ja en formen part Barcelona, Berga, Castellar de Vallés, Gavà, Granollers, Igualada, Manresa, Tarragona, Terrassa i Vic, a banda d'altres localitats de l'estat espanyol.
La iniciativa de l'OMS se situa en la cruïlla de dues característiques clau del segle XXI: l'envelliment demogràfic i el procés d'urbanització. Es calcula que cap al 2030 la població a partir de 60 anys superarà el 25% del total.
Lleida s'adhereix a la Xarxa Ciutats Amigables de la Gent Gran
Es vol potenciar un entorn urbà integrador i accessible per fomentar un envelliment actiu
ARA A PORTADA
Publicat el
14 d’agost de 2016 a
les 16:55
Actualitzat el
14 d’agost de 2016 a les
16:58
Et pot interessar
-
Societat
Correllengua agermanat a Lleida: horaris i activitats
-
Societat
L'estat de Cal Macià arriba als tribunals: la Fiscalia investiga la inacció institucional
-
Societat
La Passió de Cervera tanca la temporada amb un 35% més d'espectadors respecte de l'any passat
-
Societat
«Els clubs de futbol haurien d'incorporar historiadors i antropòlegs als seus equips»
-
Societat
Alerta a Lleida per l'augment de dones i joves que viuen al carrer
-
Societat
Les Borges Blanques commemora la proclamació de la República Catalana amb una recreació històrica
