Lleida tanca una exitosa campanya de Nadal

Més de 100.000 persones han participat en les activitats nadalenques, amb un augment del 5% en les vendes comercials

Publicat el 09 de gener de 2025 a les 16:20

La campanya de Nadal de Lleida ha atret més de 100.000 persones a les activitats programades (sense incloure la cavalcada de Reis) i ha provocat un increment del 5% en les vendes dels comerços en comparació amb l'any anterior, segons les dades facilitades per la Paeria de Lleida. L'alcalde Fèlix Larrosa ha destacat que aquest Nadal la ciutat "ha brillat més que mai", amb un 40% més d'il·luminació als carrers.

La campanya, anomenada 'Lleida. On la boira fa la màgia', ha inclòs més de 200 activitats i ha apostat per una il·luminació nadalenca amb 18 quilòmetres de carrers il·luminats, un 40% més que l'any anterior. A més, s'han multiplicat per tres els motius decoratius, amb 900 instal·lacions.

Els llocs més concorreguts han estat la Llotja (15.000 persones), l'escorxador (1.600), i l'Auditori (més de 7.000). Altres punts emblemàtics com la Seu Vella i el Museu Morera han rebut milers de visitants. El Cucalòcum ha registrat 15.000 persones i la pista de gel ha estat visitada per 13.000 persones.

En l'àmbit econòmic, l'alcalde Larrosa ha destacat la satisfacció del sector de l'hostaleria i l'increment del 5% en les vendes comercials. Pel que fa a la seguretat, pràcticament no s'han registrat incidents. La Guàrdia Urbana ha incrementat les patrulles, especialment a l'Eix Comercial i la Zona Alta, i un dispositiu de fins a 25 agents ha vigilat l'Horta.

Un dels grans encerts de la campanya ha estat el servei de bus nocturn gratuït, que es va fer permanent després d'un èxit en les festes d'aquest Nadal i també en altres esdeveniments. La Paeria vol integrar-lo en el nou model de la xarxa d'autobusos urbans.