L'enfrontament de dues famílies pirinenques, els Banyuls, senyors de Nyer al Conflent, i els Cadell, senyors d'Arsèguel, va provocar la divisió de Catalunya en dos bàndols irreconciliables durant els segles XVI i XVII: nyerros i cadells.
Lluís Obiols, historiador, president de l'Institut d'Estudis Comarcals de l'Alt Urgell i arxiver municipal de la Seu d'Urgell, relata els setges ferotges al castell d'Arsèguel, la fortalesa on Joanot Cadell protegia els bandolers que li donaven suport.
Lo niu dels bandolers, a Catalunya Ràdio
Societat
El programa En Guàrdia de Catalunya Ràdio d'aquest diumenge ha estat dedicat al llibre "Lo niu dels bandolers de Catalunya. Els setges del Castell d'Arsèguel (1588-1592)" escrit per l'historiador Lluís Obiols que ha participat en el programa.
ARA A PORTADA
-
Societat Lleida registra 8 morts menys que l’any passat i redueix un 36% la sinistralitat mortal Àlvar Llobet i Sotelo
-
Successos Els Mossos investiguen la mort d’una persona localitzada dins d’un cotxe en una sèquia de Torres de Segre
-
Societat A judici el contenciós contra la llicència de la Paeria a la línia d'evacuació dels parcs solars d'Alcarràs ACN
-
Societat Els sindicats denuncien pressions als docents que han renunciat a fer sortides i colònies Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
16 de juny de 2013 a
les 21:18
Et pot interessar
-
Societat La Urbana de Balaguer deixa de treballar durant tres dies
-
Societat
El Pirineu lleidatà, la zona de Catalunya amb més pobles abandonats
-
Societat
«Aquí», de Llum de Fideu, guanya el Premi a la Millor Estrena d’Arts de Carrer de Fira Tàrrega
-
Societat
Condemnat a dos anys de presó un home de 93 anys per una agressió sexual a una dona amb discapacitat a Juneda
-
Societat
Denunciat un conductor per circular a 190 km/h per la C-14 a Peramola
-
Societat
JARC convoca una tractorada a Lleida per reclamar més ajuts davant l’augment dels costos agraris
