L'enfrontament de dues famílies pirinenques, els Banyuls, senyors de Nyer al Conflent, i els Cadell, senyors d'Arsèguel, va provocar la divisió de Catalunya en dos bàndols irreconciliables durant els segles XVI i XVII: nyerros i cadells.
Lluís Obiols, historiador, president de l'Institut d'Estudis Comarcals de l'Alt Urgell i arxiver municipal de la Seu d'Urgell, relata els setges ferotges al castell d'Arsèguel, la fortalesa on Joanot Cadell protegia els bandolers que li donaven suport.
Lo niu dels bandolers, a Catalunya Ràdio
El programa En Guàrdia de Catalunya Ràdio d'aquest diumenge ha estat dedicat al llibre "Lo niu dels bandolers de Catalunya. Els setges del Castell d'Arsèguel (1588-1592)" escrit per l'historiador Lluís Obiols que ha participat en el programa.
ARA A PORTADA
Publicat el
16 de juny de 2013 a
les 21:18
Et pot interessar
-
Societat
Institucions i empreses lleidatanes impulsen un model industrial verd per reequilibrar Catalunya
-
Societat
Les famílies de l'escola Gaspar de Portolà demanen diàleg per evitar el tancament d'una línia d'I3
-
Societat
El camp català recupera atractiu: augmenta un 16% el nombre de joves pagesos
-
Societat
Lleida impulsa gairebé 600 habitatges assequibles en solars municipals
-
Societat La collita d'ametlla podria augmentar un 7% enguany a Catalunya
-
Societat Els docents aixequen tots els talls de carreteres en el marc de la vaga arreu de Catalunya
