L'oferta de turisme rural s'ha quadruplicat en un període de sis anys

Publicat el 05 de novembre de 2007 a les 16:02

L'oferta de turisme rural a les comarques de Lleida creix any rere any, tant a les zones de muntanya com a les de la plana. Actualment l'oferta global és de 534 establiments amb 3.751 places. Les comarques de la plana de Lleida han experimentat en els darrers 6 anys un fort creixement. En concret, l'any 2002 les comarques de la plana oferien 31 establiments i 259 places, mentre que l'any 2007 l'oferta ha estat de 127 establiments i 946 places, unes xifres que pràcticament quadrupliquen l'oferta en només 6 anys.

Les comarques del Pirineu també han experimentat un important creixement en el mateix període, si bé en percentages inferiors. Concretament, l'any 2002 les comarques del Pirineu oferien 249 establiments amb 1.914 places, i el 2007 l'oferta és de 407 establiments i 2.805 places.

Totes aquestes dades, que demostren el bon moment que està tenint el sector del turisme rural a les comarques lleidatanes, s'han donat a conèixer en el decurs de la presentació de la nova placa identificativa que ha creat la Federació de Turisme Rural de les Terres de Lleida, que inclou l'anagrama de la federació i el nom de cada establiment associat com a símbol distintiu. Amb aquesta iniciativa la Federació de Turisme Rural de Lleida vol promoure una imatge conjunta de totes les cases de turisme rural de Lleida que hi són associades, com també un segell de qualitat i de garantia de cara als clients en el sentit que tots els establiments associats es troben legalitzats i compleixen tota la normativa que estableix l'administració per a les residències cases de pagès.

La placa que a partir d'ara lluiran a la façana tots els establiments associats a la Federació de Cases de Turisme Rural de les Terres de Lleida és de xapa cuita al forn amb una mida de 20 x 20 cm. Aquesta placa s'actualitzarà anualment amb un adhesiu de l'any en curs. Amb aquesta iniciativa la Federació unifica una imatge de marca per a tots els seus associats, incorpora el logotip de la federació a cada establiment associat i revaloritza el fet de ser membre de la federació de cara al client.

La Federació de Turisme Rural de les Terres de Lleida es va fundar l'any 1994, engloba les associacions de residències cases de pagès de les comarques de l'Alt Urgell, l'Alta Ribagorça, la Cerdanya, el Pallars Jussà, el Pallars Sobirà, l'Urgell i la Val d'Aran i és la representant de totes elles davant l'administració pública. Actualment estan pendents d'incorporar-se a la federació les associacions de la Noguera, el Pla d'Urgell i la Segarra. Del conjunt de l'oferta de Turisme Rural de les comarques lleidatanes el 75 % són membres de la Federació de Cases de Turisme Rural, que és integrada per 285 propietaris que representen 318 cases amb una oferta de 2.800 places.

Cal dir que el turisme rural ha contribuït en els darrers anys a fixar la població al territori, posant fre a la despoblació, principalment als municipis del Pirineu i del Prepirineu, si bé actualment l'oferta abraça el conjunt de les comarques lleidatanes. Els representants de la Federació de Turisme Rural han declarat que l'ocupació turística durant aquest pont de Tots Sants ha estat força satisfactòria per al seu sector, amb una ocupació que ha estat del 85 % a totes les comarques lleidatanes.

Per la seva part, el president de la Diputació de Lleida, Jaume Gilabert, ha dit que "el turisme rural ha esdevingut una de les activitats econòmiques complementàries més importants del sector agrari del final del segle XX i el començament del XXI, alhora que ha afavorit l'activitat turística a petits municipis que no tenen establiments d'hoteleria i ha permès salvaguardar el patrimoni, evitant l'especulació dels immobles destinats a cases de pagès, i la seva oferta abraça el conjunt de les comarques lleidatanes". Gilabert ha manifestat també que en els darrers 6 anys el major creixement percentual de l'oferta turística de turisme rural s'ha produït a les comarques de la plana de Lleida, que han quadruplicat pràcticament el nombre d'establiments i places, un fet que "lliga amb la política turística de la nova corporació per diversificar l'oferta al conjunt del territori".

 

 

Imatge de la presentació de la placa identificativa La placa identifica els establiments de turisme rural de la demarcació.