L'Organització Mundial de la Salut (OMS) ha publicat una guia per a metges sobre l'ús de corticosteroides en pacients amb Covid-19, en què en recomana l'ús per a persones infectades pel coronavirus i que estan en estat greu o crític, si bé en rebutja l'utilització en aquells que no estiguin greus.
Els corticosteroides sistèmics estan inclosos en la llista bàsica de medicaments essencials de l'OMS, fàcilment disponibles a tot el món i a baix cost. La guia s'ha elaborat en col·laboració amb la Magic Evidence Ecosystem Foundation (MAGIC), una organització sense ànim de lucre, que ha brindat suport metodològic per a desenvolupar i difondre guies per als tractaments amb medicaments contra la Covid-19.
El treball va començar el 22 de juny quan l'assaig Recovery va publicar un informe preliminar sobre l'impacte dels corticosteroides. Per complementar els resultats, l'OMS es va associar amb els investigadors de set assajos sobre corticosteroides per realitzar una metanàlisi d'aquests assajos, per tal de proporcionar ràpidament evidències addicionals.
Per tant, la guia s'ha basat en la combinació de dades de tots aquests assaigs aleatoris de corticosteroides sistèmics per Covid-19. L'OMS proporciona una orientació que funciona en tots els contextos per a tots els països i sistemes d'atenció de la salut.
[noticiadiari]2/207589[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/207590[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/207422[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201967[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/205332[/noticiadiari]
L'OMS recomana un fàrmac barat i a l'abast de tothom per a pacients amb Covid-19 greus i crítics
Societat
En desaconsellen l'ús per als malalts lleus
- Una farmacèutica buscant medicaments -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
Política La Paeria celebra un ple sense debat polític i avala la gestió de les residències de Balàfia Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política Qui és Sergi Vélez, la parella de Montse Mínguez a l'ull de l'huracà pels seus negocis immobiliaris Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política José Crespín, de l'ombra d'Àngel Ros a ser la cara de l'Estat a Catalunya Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
02 de setembre de 2020 a
les 18:58
Et pot interessar
-
Societat Llibertat vigilada per al menor detingut pel cas dels canals Blocus a Lleida
-
Societat Illa adverteix que «no hi haurà impunitat davant la violència» després de la detenció del menor vinculat a Blocus Lleida
-
Societat Detingut un menor de 16 anys a Bellmunt d’Urgell per dirigir els grups de Blocus Lleida i incitar a saquejos
-
Societat
Detenen un menor que era administrador dels canals de Blocus a Lleida
-
Societat
Posen a prova el Pla d'autoprotecció del túnel de Vielha amb un simulacre d'accident
-
Societat
Presenten a Lleida un robot humanoide preparat per esporgar arbres
