Una setantena de persones s'han concentrat aquest diumenge al migdia davant la delegació del Govern a Lleida contra el projecte de Nova Tracjusa a Juneda (Garrigues) que preveu el tractament de purins a partir de la crema de residus.
A la protesta, convocada per la Plataforma Aturem la Incineradora a Juneda, s'han desplegat diverses pancartes i també s'ha llegit un manifest denunciant l'impacte mediambiental i contra la salut que tindria el projecte a la comarca. Així mateix, els opositors han mostrat cert optimisme de cara que el departament d'Acció Climàtica pugui anul·lar l'autorització ambiental al projecte que va atorgar el mes de març passat la Ponència Ambiental, que llavors depenia de Territori i Sostenibilitat.
La concentració ha rebut el suport d'una desena més d'entitats ecologistes i comarcals. Hi han participat una setantena de persones que durant una hora aproximadament han mostrat el seu desacord al projecte de Nova Tracjusa davant la delegació del Govern de la Generalitat a Lleida, al carrer Lluís Companys.
Les entitats ecologistes denuncien que el projecte de Nova Tracjusa atempta contra les accions i polítiques actuals per revertir el canvi climàtic i assenyalen que només respon a "l'interès purament economista, especulatiu i a la corrupció". En aquest sentit, el portaveu de l'entitat Ipcena, Joan Vàzquez, ha assenyalat que ja hi ha altres mètodes per tractar les dejeccions ramaderes de forma més respectuosa amb el medi ambient, com és el procés de separació de sòlid i líquid que ja s'aplica a diverses punts del país i arreu d'Europa.
Manifestació a Lleida contra la nova Tracjusa de Juneda
Societat
Les entitats es mostren esperançades que el departament d'Acció Climàtica anul·li l'autorització ambiental al projecte
ARA A PORTADA
-
Societat Onze morts a les carreteres de Lleida fins a l’agost, nou menys que l’any passat Àlvar Llobet i Sotelo
-
Successos Cinc ferits, tres d’ells crítics, en bolcar un vehicle a Ribera d’Urgellet Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Societat Comença la renovació de l’A-2 entre Cervera i la Panadella amb una inversió de 12,3 milions Redacció
-
Energia Illa aprofita el nou parc fotovoltaic d'Alcarràs per reivindicar el Plater: «No tenim petroli, però sol i aire sí» ACN
Publicat el
07 de juny de 2021 a
les 00:39
Actualitzat el
07 de juny de 2021 a les
00:47
Et pot interessar
-
Societat
L’Audiència manté a la presó sis investigats per la xarxa de metamfetamina d’Almenar
-
Societat
L’Aquelarre de Cervera crema la nit amb Felip V com a protagonista
-
Societat
Tres ferits crítics en bolcar un cotxe en un camí rural a l'Alt Urgell
-
Societat
Un jove excursionista mor en precipitar-se per un pendent a la Vall de Boí
-
Societat
L’IEI posa el focus en la sobirania i l’autodeterminació per la Diada
-
Societat
La Paeria lloga un solar de la plaça del Dipòsit per instal·lar-hi un bar
