La meitat de les consultes de cardiologia a Ponent es resolen als CAPS

Uns 120 professionals participen en una jornada per actualitzar els protocols i difondre les novetats científiques

Una infermera en un CAP
Una infermera en un CAP | ACN
Redacció
25 de febrer de 2025, 12:43
Actualitzat: 15:23h

L'atenció primària de les comarques de Ponent atén cada any més de 3.000 noves consultes de cardiologia, de les quals més d'un 50% es resolen a la mateixa atenció primària sense que el pacient hagi de ser derivat a l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova.

Aquest percentatge no ha parat de créixer des de l'any 2010, quan es van posar en marxa els primers protocols conjunts entre el servei de cardiologia de l'hospital lleidatà i l'atenció primària, que preveuen, entre altres, l'atenció telefònica directa dels metges de família amb cardiòlegs.

Més de 120 professionals participen a una jornada a Lleida que té per objectiu analitzar i actualitzar el resultat d'aquests protocols i difondre les novetats científiques dels darrers dos anys.

La interacció entre el servei de Cardiologia de l'Arnau de Vilanova i els metges de l'atenció primària és important. Aquesta interacció es fa a través de reunions mensuals dels referents, jornades d'immersió en cardiologia, rotacions de professionals de l'atenció primària a les consultes especialitzades cardiològiques, visites presencials dels cardiòlegs referents als CAP i el contacte telemàtic permanent.

Aquest binomi ha fet que el model de les comarques de Ponent sigui més eficient i s'hagi convertit en un referent per a altres territoris i especialitats. "Creiem que tenim una continuïtat assistencial envejable i molta gent ens està copiant", ha afirmat el coordinador territorial de Cardiologia de la Regió Sanitària de Lleida, Fernando Worner.

Worner ha explicat que més de la meitat de les 3.000 noves consultes anuals que s'atenen a l'atenció primària es resolen de manera telemàtica entre un cardiòleg i els metges del centre. Això és gràcies a la telemedicina, als programes per compartir l'historial clínic i l'atenció telefònica directa entre els professionals. Worner ha afegit que el seguiment que s'ha fet d'aquest model ha demostrat una "seguretat absoluta" pel que fa a l'atenció que reben els pacients.