El ministre d'Educació, Cultura i Esport, Íñigo Méndez de Vigo, ha assegurat que ja hi ha hagut "molts recursos" contra els requeriments judicials que obliguen el retorn dels béns del Monestir de Sixena que es troben a Catalunya i, per tant, "en aquest cas és bo procedir". Així ho ha confirmat el ministre en roda de premsa posterior al Consell de Ministres, recordant la seva indicació a la Generalitat de no recórrer l'última providència judicial d'Osca respecte a aquest tema.
El termini per presentar recurs a aquesta ordre expirava dimecres passat, 23 de novembre, segons han explicat a Europa Press fonts ministerials. "He dit que no recorrin perquè, des d'aquest punt de vista, hi ha hagut molts recursos i és bo procedir", ha assenyalat.
Méndez de Vigo és responsable provisional del Departament de Cultura de la Generalitat per l'aplicació de l'article 155 de la Constitució. No obstant això, el ministre ha reconegut que no ha rebut encara l'altre requeriment judicial que hauria d'anar dirigit al Ministeri, per la qual cosa no ha pogut prendre una decisió.
"En aquesta qüestió, i probablement és pel món en el qual vivim, les providències dels jutges arriben abans als mitjans de comunicació que al destinatari. No he rebut encara la primera providència i és important, perquè en el publicat a la premsa apunta que hi ha documentació annexa", ha matisat.
En aquest sentit, ha reiterat que, una vegada tingui tota la documentació en el seu poder, actuarà amb "diligència i deteniment", però no abans perquè seria "caure en frivolitat o superficialitat". "Que me l'enviïn i m'arribi ràpid. Hem de ser seriosos i, quan un estudia les coses amb deteniment, és perquè ho fa amb coneixement de causa", ha conclòs.
A mitjan aquest mes, el Jutjat de Primera Instància número 1 d'Osca va dictar una providència per la qual requeria a Méndez de Vigo perquè ordenés l'entrega immediata de les 44 obres artístiques del Reial Monestir de Villanueva de Sijena (Osca) dipositades al Museu de Lleida.
Méndez de Vigo, sobre Sixena: «És bo procedir»
El Ministre de Cultura assegura que ja hi ha hagut molts recursos en aquest litigi
ARA A PORTADA
-
Detingut per atracar un supermercat de Lleida el perillós assassí que va sortir de la presó Redacció
-
Vigilància senzilla per a l'assassí no rehabilitat que surt de la presó de Lleida Àlvar Llobet i Sotelo
-
L'edifici de consultes externes de l'Arnau guanya el Premi Catalunya Construcció Àlvar Llobet i Sotelo
-
Un sanedrí d'economistes encén els llums d'alarma contra les apostes empobridores de Catalunya Ferran Casas i Manresa
-
Milers de docents es tornen a manifestar a Lleida en la quarta jornada de vaga Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
24 de novembre de 2017 a
les 18:15
Actualitzat el
24 de novembre de 2017 a les
18:22
Et pot interessar
-
Societat
Els docents aixequen el tall del túnel del Cadí després de dues hores
-
Societat
L'agenda del cap de setmana a Ponent: 16 i 17 de maig
-
Societat
El consum d'alcohol és l'addició que més es tracta a Lleida
-
Societat
Els docents tallen l'N-240 a Lleida en una nova jornada de vaga
-
Societat
La demarcació de Lleida lidera el repunt de preus amb una variació interanual a l’abril del 3,7%
-
Societat
Govern, Diputació i ajuntaments invertiran 18,4 milions en tres eixos viaris de les Garrigues Altes
