Uns 12,5 milions de persones han utilitzat els trens d'alta velocitat a Lleida des de l'arribada d'aquest servei a la capital del Segrià ara fa quinze anys. Només en el darrer any s'han comptabilitzat 1,1 milions d'usuaris, xifra que quadruplica el número de viatgers registrats durant el primer any, segons Renfe.
L'11 d'octubre del 2003 va entrar en funcionament la connexió ferroviària d'alta velocitat que enllaçava Lleida amb Madrid en un temps de viatge des de 2 hores i 40 minuts. El servei es va iniciar amb quatre trens diaris per sentit. Progressivament, Renfe va augmentar el número de circulacions gràcies a la bona acollida fins arribar a les més de 20 actuals.
El perfil del client del corredor Barcelona-Lleida-Madrid és d'una persona entre 35 i 44 anys (31%), que es desplaça per motius laborals (62,1%) o per motius d'oci i familiars (33,1%), segons les dades facilitades per Renfe. La valoració global del servei se situa en els 8.23 punts, en una escala de 0 a 10, i, segons la companyia, els aspectes més valorats són la puntualitat, la rapidesa, confort en el desplaçament i la ubicació de l'estació.
Més de 12 milions de persones han utilitzat l'AVE a Lleida en quinze anys del servei
Societat
El primer comboi va enllaçar Madrid amb la capital del Segrià l'11 d'octubre del 2003
ARA A PORTADA
Publicat el
10 d’octubre de 2018 a
les 23:03
Actualitzat el
10 d’octubre de 2018 a les
23:08
Et pot interessar
-
Societat
La conca del Segre i la Noguera Pallaresa entren en sequera prolongada després d’un estiu sense pluges
-
Societat
Demanen 2 anys de presó per a un home acusat de donar una bufetada a l'alcalde d'Alins
-
Societat
Lleida registra 8 morts menys que l’any passat i redueix un 36% la sinistralitat mortal
-
Societat La Urbana de Balaguer deixa de treballar durant tres dies
-
Societat
A judici el contenciós contra la llicència de la Paeria a la línia d'evacuació dels parcs solars d'Alcarràs
-
Societat Demanen presó per a una parella de Lleida per no tornar un cotxe que havien llogat per només tres dies
