Uns 12,5 milions de persones han utilitzat els trens d'alta velocitat a Lleida des de l'arribada d'aquest servei a la capital del Segrià ara fa quinze anys. Només en el darrer any s'han comptabilitzat 1,1 milions d'usuaris, xifra que quadruplica el número de viatgers registrats durant el primer any, segons Renfe.
L'11 d'octubre del 2003 va entrar en funcionament la connexió ferroviària d'alta velocitat que enllaçava Lleida amb Madrid en un temps de viatge des de 2 hores i 40 minuts. El servei es va iniciar amb quatre trens diaris per sentit. Progressivament, Renfe va augmentar el número de circulacions gràcies a la bona acollida fins arribar a les més de 20 actuals.
El perfil del client del corredor Barcelona-Lleida-Madrid és d'una persona entre 35 i 44 anys (31%), que es desplaça per motius laborals (62,1%) o per motius d'oci i familiars (33,1%), segons les dades facilitades per Renfe. La valoració global del servei se situa en els 8.23 punts, en una escala de 0 a 10, i, segons la companyia, els aspectes més valorats són la puntualitat, la rapidesa, confort en el desplaçament i la ubicació de l'estació.
Més de 12 milions de persones han utilitzat l'AVE a Lleida en quinze anys del servei
El primer comboi va enllaçar Madrid amb la capital del Segrià l'11 d'octubre del 2003
ARA A PORTADA
-
-
-
La planta de biogàs de la Sentiu preveu començar les obres el 2026 després de rebre el vistiplau ambiental Redacció
-
Treballem per Balaguer impulsa una moció per evitar la supressió d’una línia d’I3 a Gaspar de Portolà Àlvar Llobet i Sotelo
-
Els Mossos detenen sis persones per lesions i intent d'homicidi durant una baralla a Lleida Redacció
Publicat el 10 d’octubre de 2018 a les 23:03
Actualitzat el 10 d’octubre de 2018 a les 23:08
Et pot interessar
-
Societat
La màgia dels aparadors: una acadèmia d’anglès impulsa un concurs decoratiu a Lleida
-
Societat
L'estàtua de Gaspar de Portolà torna de l'«exili»
-
Societat
Delimitat l’entorn de protecció del jaciment del Roc del Rumbau de Peramola
-
Societat
Interior cessarà el cap de la Policia Nacional a Lleida condemnat per assetjament sexual
-
Societat
La Junta del Canal d’Urgell defensa la modernització com una necessitat i no un caprici
-
Societat
La «Deesa Nivaria», «Samsara» i «Horizonte de Logroño» triomfen al 61è Concurs de Vestits de Paper
