L'Ajuntament de Lleida ha rebut en quatre dies més de 500 sol·licituds per beneficiar-se dels 1,2 milions d'euros en ajuts al comerç, restauració, serveis i venda no sedentària destinats a aquelles empreses de Lleida i del Baix Segre que van partir afectacions econòmiques pel confinament del Segrià del juliol passat.
La subvenció consisteix en una aportació de 2.999 euros per negoci, sempre que no hagi estat beneficiari a la primera convocatòria dels ajuts. En aquesta segona, la Paeria també s'encarrega de tramitar les sol·licituds que optin a aquests ajuts dels fons del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya a través del Consell Comarcal del Segrià. El termini per presentar-les es va obrir divendres i acaba el 6 de maig.
En aquesta segona convocatòria, tindran prioritat aquells negocis que no hagin estat beneficiaris de la primera i que van registrar una disminució de la facturació durant el juliol del 2020 de, com a mínim, un 25% respecte al mes de juliol de l'any anterior per les restriccions decretades al Segrià per la Covid-19. En concret, es repartiran 1.181.838 milions d'euros, que són els que van quedar sense consignar en la primera convocatòria, entre persones i empreses afectades dels municipis de Lleida, Alcarràs, Soses, Seròs, Aitona, la Granja d'Escarp i Torres de Segre.
Les bases d'aquests ajuts concreten la concessió de subvencions en l'àmbit del comerç al detall, de comerç amb degustació, restauració (cafeteries, bars i restaurants) o de serveis professionals assimilats al comerç al detall, així com a aquelles que disposin de la corresponent autorització municipal per a desenvolupar una activitat comercial de venda no sedentària d'articles no alimentaris organitzada en mercats de marxants. En aquesta segona convocatòria, s'inclouen també les agències de viatges, acupuntura, naturopatia, dietètica, fisioteràpia i massatges.
Tota aquesta tipologia de negocis van haver de reduir o de suspendre de l'obertura d'establiments, la minoració de l'activitat o van patir la restricció dels moviments de les persones pel confinament del Segrià del juliol passat, amb la consegüent disminució d'ingressos.
Més de 500 sol·licituds per als ajuts al comerç i restauració pel confinament del juliol a Lleida
Societat
La segona convocatòria destina 1,2 milions d'euros i cada empresa pot rebre 2.999 euros per pal·liar les pèrdues sofertes
ARA A PORTADA
-
Política Qui és Sergi Vélez, la parella de Montse Mínguez a l'ull de l'huracà pels seus negocis immobiliaris Àlvar Llobet i Sotelo
-
Política Cercador: consulta a quina mesa electoral has de votar a les eleccions del 29-N Neus Climent
-
Política Els nacionalitzats a través de la llei de nets no podran votar a les eleccions del 29-N ACN
-
Política El 29-N no altera els plans del CEO: hi haurà enquesta abans de les eleccions espanyoles Lluís Girona Boffi
Publicat el
27 d’abril de 2021 a
les 20:06
Et pot interessar
-
Societat
La DOP Les Garrigues preveu produir la meitat del previst de quilos d’olives per la falta de pluges
-
Societat
USPAC reclama més protecció policial a la Mariola
-
Societat
Recusen el jutge de Lleida que ha assumit la macrodemanda dels bombers voluntaris pels seus vincles amb la UGT
-
Societat Dos homes s'enfronten a penes de 9 i 8 anys de presó per agredir sexualment dues dones a Lleida
-
Societat
Ordeig defensa el diàleg amb la pagesia i demana consens
-
Societat Les analítiques del pantà de la Torrassa no detecten toxines a l'aigua
