Més d'un centenar d'estudiants, la majoria d'instituts, s'ha manifestat pels carrers de Lleida amb motiu de la vaga estudiantil d'aquest dijous en defensa d'un ensenyament i d'un sistema universitari "públic i de qualitat". Entre altres reivindicacions, han reclamat una rebaixa del 30% de les taxes universitàries, l'equiparació de preus entre màsters i graus i la implantació de protocols als instituts i universitats contra violències masclistes i LGTBIfòbiques.
A la vegada, els estudiants han volgut donar un to més polític a la protesta i, en aquest sentit, també han exigit l'alliberament dels "presos polítics". La manifestació, convocada pel SEPC, ha sortit de la plaça Víctor Siurana i ha finalitzat a la plaça Sant Joan, on s'ha dut a terme una actuació musical i s'ha llegit el manifest. Cal tenir en compte que la UdL celebra aquest dijous la Festa Major de l'Estudiantat i només hi havia classes fins a les 11 hores, de les quals se s'han suspès dues classes a la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social i cinc, a la de Lletres.
Desenes d'estudiants s'han manifestat aquest dijous a Lleida amb motiu d'una vaga estudiantil amb diverses reivindicacions. Entre aquestes, els estudiants demanen la rebaixa de 30% de les taxes universitàries; l'equiparació de preus entre màsters i graus, la fi de concerts de xarxa pública-privada; la implantació de protocols contra violències masclistes i LGTBIfòbiques, i també que el català sigui la llengua vehicular a les aules. A la vegada, els manifestants també han aprofitat per exigir l'alliberament dels polítics empresonats.
Una 'petonada lèsbica', que s'ha dut a terme coincidint amb el Dia Internacional de la visibilitat lèsbica, ha servit per donar inici a la manifestació, que ha arrencat de la plaça Víctor Siurana, davant de l'edifici del Rectorat, i ha continuat pel Centre Històric.
La marxa, convocada a Lleida pel Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC), ha estat encapçalada per una pancarta amb el lema "les aules seran llavor de llibertat". Durant la protesta, s'han sentit crits com ara "universitat, pública i de qualitat", "estudiar no és un luxe", "l'educació no és un negoci" i "buidem les aules, omplim els carrers", però també el de "llibertat presos polítics".
							
																					
														
								Més d'un centenar d'estudiants es manifesten a Lleida per un ensenyament «públic i de qualitat»
Els participants, la majoria de secundària, també han exigit l'alliberament dels "presos polítics"
 
        - Imatge de la lectura del manifest -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el 26 d’abril de 2018 a les 23:32
										Actualitzat el 26 d’abril de 2018 a les 23:36
									
								Et pot interessar
- 
												 Societat
												Reclamen als ajuntaments de Lleida que ofereixin espais per celebrar cerimònies fúnebres Societat
												Reclamen als ajuntaments de Lleida que ofereixin espais per celebrar cerimònies fúnebres
- 
												 Societat
												El cementiri de Lleida s’amplia amb 30 nous nínxols i ret homenatge a l’alcalde republicà Antoni Vives Societat
												El cementiri de Lleida s’amplia amb 30 nous nínxols i ret homenatge a l’alcalde republicà Antoni Vives
- 
												 Societat
												Lleida rep 600.000 turistes i assoleix una xifra rècord de pernoctacions a l'estiu Societat
												Lleida rep 600.000 turistes i assoleix una xifra rècord de pernoctacions a l'estiu
- 
												 Societat
												Naix el primer calendari d’advent artesanal fet per monges i Torrons Alemany Societat
												Naix el primer calendari d’advent artesanal fet per monges i Torrons Alemany
- 
												 Societat
												Demanen 14 anys de presó per a un home acusat d'intentar matar la parella a la Val d'Aran Societat
												Demanen 14 anys de presó per a un home acusat d'intentar matar la parella a la Val d'Aran
- 
												 Societat
												Els Premis Literaris de Lleida 2025 reben un rècord de 105 originals, 26 d'assaig i 79 de poesia Societat
												Els Premis Literaris de Lleida 2025 reben un rècord de 105 originals, 26 d'assaig i 79 de poesia

 
															 
															 
															 
															