El paer en cap de Lleida, Miquel Pueyo, ha reclamat a la presidenta d'Adif, Isabel Pardo de Vera, que Lleida tingui una parada del nou tren d'alta velocitat de baix cost d'OUIGO arran de les comunicacions d'aquest operador privat que no l'inclouen.
En una carta tramesa a Pardo de Vera, Pueyo ha expressat la seva preocupació per aquesta exclusió de Lleida i ha assenyalat que més de 18.000 persones d'aquesta demarcació es desplacen diàriament fins a Barcelona. L'alcalde també ha destacat l'aposta pel transport públic tenint en compte la situació d'emergència climàtica com a "eix principal" de l'acció de govern, que espera que coincideixi amb els objectius de Renfe i Adif.
Pueyo requereix a Pardo de Vera quines són les condicions d'utilització de les infraestructures públiques per part d'operadors privats i, en concret, d'OUIGO.
L'alcalde assenyala que hagués estat important i determinant preveure les condicions d'utilització de les infraestructures públiques per part dels operadors privats, de manera que el propi govern espanyol hagués garantit aquest servei amb parada a l'estació de Lleida, ja que, sense aquesta garantia és "difícil obligar o demanar" a una empresa privada que doni un servei concret.
El paer en cap manifesta la seva preocupació per les declaracions que han recollit diversos mitjans de comunicació així com la pròpia pàgina web de l'empresa OUIGO on anuncia la posada en servei de la línia Madrid – Saragossa – Tarragona – Barcelona sense incloure la parada a Lleida.
Miquel Pueyo reclama a Adif que l'AVE «low cost» pari a Lleida
Societat
El paer en cap ha enviat una carta a la presidenta de l'ens on expressa la seva preocupació
ARA A PORTADA
-
Societat Els allotjaments lleidatans preveuen una ocupació superior al 80% pel pont de la Diada Redacció
-
Societat Balaguer es transformarà en una vila medieval del 25 al 27 de setembre amb una nova edició de l’Harpia Redacció
-
-
-
Societat La Paeria de Balaguer admet el fracàs de les mesures contra els coloms i contracta un canó de xarxes Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
17 de març de 2021 a
les 18:42
Et pot interessar
-
Societat
Impulsen un nou festival que maridarà música i gastronomia lleidatana
-
Societat
El Gitano de Balaguer s'acomiada dels escenaris per problemes de salut
-
Societat Alerten del deteriorament de l’alta velocitat entre Lleida i Barcelona
-
Societat
Els Bombers treballen en un incendi causat per llamps a la Baronia de Rialb
-
Societat
La policia tramita més de 190 denúncies per incivisme a l’estiu a Mollerussa
-
Societat
Coloms a Balaguer: una plaga que no s’atura
