El president del grup Vall Companys, Josep Vall Palou, ha mort aquest dimarts als 66 anys després d'una llarga malaltia. L'empresari, que havia reorganitzat recentment el seu grup d'empreses empresarial a través de la Fundació Fenec, era propietari d'un imperi d'empreses fundat el 1965 que factura 1.300 milions d'euros i té 2.100 granges.
Inici amb la compra de la farinera La Meta
Vall Companys va iniciar la seva activitat amb la compra de la farinera La Meta a Lleida dedicant-se a les farines panificables i aprofitant els subproductes per fabricar els seus primers pinsos amb la primera experiència d'integració en una granja de porcs, creant un model per a tot el sector.
Instal·lada al polígon El Segre de Lleida, l'empresa va començar en els anys seixanta la seva activitat en el sector avícola per consolidar la integració ramadera que li donava bons resultats en el porcí.
Expansió empresarial a finals dels anys 70
El 1977 va adquirir Gepesa, fàbrica de pinsos de Vic, i de 1980 a 1990 va créixer en volums i va iniciar el seu negoci de medicaments amb Mevet i va continuar la seva expansió per tot l'Estat amb la incubadora avícola Pondex i la compra de Agroturia a València en 1993.
La verticalització arribaria després amb la incorporació d'escorxadors de porcí i boví Patel, de Vic; Càrnies Frivall, de Conca; Frimancha, de Valdepeñas, sales d'especejament d'aus Costa (Girona) i Torrent (Barcelona).
El grup va créixer amb una nova fàbrica de pinso i un centre d'inseminació artificial de porcí de Agrocesa (Valladolid) i va fer un salt en la verticalització avícola amb la compra dels actius de la multinacional francesa Doux a Espanya.
En els últims cinc anys ha fet el salt al producte final amb la construcció d'una nova fàbrica de pinso en Ejea dels Cavallers ( Saragossa ) i importants remodelacions dels escorxadors avícoles Avidel i Avigal.
El funeral tindrà lloc aquest dimecres a les 16.00 hores al tanatori La Lleidatana.
Mor Josep Vall Palou, president de l'empresa Vall Companys
Tenia 66 anys i patia una llarga malaltia
ARA A PORTADA
-
-
Només el 5% dels brots de pesta porcina africana a la Unió Europea han arribat a les granges el 2025 Redacció
-
El «retorn» del virus: el fantasma de la pesta porcina ressuscita trenta anys després Àlvar Llobet i Sotelo
-
Mercolleida aplica una rebaixa històrica del preu del porc després dels casos de pesta Àlvar Llobet i Sotelo
-
Publicat el 20 d’octubre de 2015 a les 23:10
Actualitzat el 21 d’octubre de 2015 a les 13:23
Et pot interessar
-
Societat
Aspid destapa el caos accessible als autobusos i trens de Ponent
-
Societat
Ovelles connectades: Tremp aposta pel GPS per vigilar els ramats
-
Societat
Els ramaders confien que les mesures de bioseguretat frenin l’avenç de la pesta porcina
-
Societat
Desallotjat el bloc del carrer Santiago Rusiñol de Borges en un operatiu sense incidents
-
Societat
Els tractors tornen a Lleida per exigir canviar les ZEPA
-
Societat Entre l'expansió i l'emergència: la pesta porcina posa a prova el motor econòmic de Lleida
