Amèrica llatina tornarà a tenir una representació destacada a la 21a edició de Municipàlia (Fira Internacional d'Equipaments i Serveis Municipals), amb la presència d'una missió tècnica d'autoritats de diversos països d'Amèrica del Sud, Amèrica Central i Amèrica del Nord coordinada per la Unión Iberoamericana de Municipalistas (UIM).
Aquesta entitat i Fira de Lleida han formalitzat aquest dijous l'acord de col·laboració entre ambdues parts per a la presència a la fira Municipàlia 2021 d'aquesta missió tècnica internacional, que viatjarà a Lleida per tal de conèixer diferents solucions per optimitzar la gestió municipal. Municipàlia se celebrarà a Fira de Lleida del 19 al 21 d'octubre, conjuntament amb el saló Innocamping.
Després de signar l'acorda amb Fira de Lleida, la vicesecretària general primera de l'UIM, María García Pizarro, ha indicat que, malgrat la pandèmia, "hi ha un interès molt gran per part de les autoritats llatinoamericanes, moltes de les quals d'alt nivell, per conèixer Municipàlia". "Això augura una bona participació, sempre que no sorgeixin restriccions de darrera hora motivades per la crisi sanitària", ha indicat.
García Pizarro ha assenyalat que la col·laboració sorgida de la presència dels representants llatinoamericans a Municipàlia s'ha de traduir tant en acords comercials com en intercanvi de coneixements. Els eixos temàtics de la trobada seran la gestió de la seguretat ciutadana, la gestió integral de l'aigua i els residus, la gestió de l'energia i la gestió de la mobilitat sostenible, tots sota el paraigua de la Nova Agenda Urbana de Nacions Unides, que persegueix l'assoliment de la sostenibilitat en les polítiques de desenvolupament urbà.
El director general de Fira de Lleida, Oriol Oró, ha destacat que l'acord signat "potencia la internacionalització de Municipàlia, i facilita als expositors d'aquest saló una valuosa plataforma de negoci amb els mercats internacionals".
Municipàlia 2021 acollirà una missió tècnica d'autoritats d'Amèrica llatina
El certamen se celebrarà a Fira de Lleida del 19 al 21 d'octubre, conjuntament amb el saló Innocamping
ARA A PORTADA
-
-
Mercolleida constata una lleu millora del mercat porcí tot i les pèrdues per la pesta porcina Àlvar Llobet i Sotelo
-
La Diputació aprovarà un pressupost de 223,7 milions per al 2026, un 28% més que enguany Àlvar Llobet i Sotelo
-
La Paeria presenta un pressupost de 269 milions per al 2026, el més alt de la seva història recent Àlvar Llobet i Sotelo
-
Publicat el 29 de juliol de 2021 a les 18:01
Actualitzat el 29 de juliol de 2021 a les 18:11
Et pot interessar
-
Societat
Detinguts quatre homes a Lleida per robar cable de coure de la xarxa ferroviària
-
Societat
Els Pastorets arriben a Balaguer amb tres funcions, noves cançons i una revolució escènica
-
Societat
Ofensiva contra la planta de biogàs de la Sentiu de Sió: veïns i ajuntaments van als tribunals
-
Societat
Els sindicats alerten de pèrdues de 24 milions setmanals i veuen «insuficients» els ajuts per la PPA
-
Societat
Ocupacions del 80% al Pirineu lleidatà per la Puríssima
-
Societat
Aspid destapa el caos accessible als autobusos i trens de Ponent
