L'Audiència de Lleida ha desestimat el recurs presentat per la família Pifarré contra la sentència emesa pel jutjat de primera instància número 3 de Lleida (d'octubre del 2014) sobre la servitud de pas pel camí tancat pels Plaza. L'Audiència confirma la sentència emesa en primera instància i per tant dóna la raó a la família Plaza en no reconèixer la servitud de pas pel camí que els Pifarré asseguren que van adquirir amb els antics propietaris dels terrenys comprats pels Plaza.
Els Pifarré estudien recórrer aquesta sentència al TSJC ja que l'Audiència, lamenten, no ha atès cap de les proves presentades; ni documents del DARP, ni peritatge de la Paeria, ni decret d'alcaldia, ni documents d'ADIF. La resolució justifica que aquesta documentació s'havia d'haver aportat en el primer judici. La família propietària de la ramaderia Pifarré assegura que seguiran lluitant perquè es faci justícia.
La sentència de l'Audiència coneguda aquest dimarts és un nou revés judicial pels Pifarré, després que la setmana passada el jutjat d'instrucció 1 de Lleida reiterés, com ja va fer el jutjat de primera instància, que la família Plaza no va cometre cap delicte quan va tancar el camí d'accés a la granja Pifarré instal·lant una porta i blocs de formigó sense haver sol·licitat al jutge l'execució provisional de la sentència que els donava la raó en primera instància.
Desestimava així el presumpte delicte de realització arbitrària del propi dret i de coaccions, que denunciava la família Pifarré. El seu advocat, però, ha confirmat a l'ACN que recorrerà aquesta decisió i presentarà dijous una interlocutòria.
Paral·lelament als processos judicials oberts, la veïna propietària del terreny on la família Plaza ha col·locat presumptament la tanca que impedeix el pas a la granja Pifarré va demanar a Urbanisme que la declari il·legal. El seu advocat va presentar un escrit d'al·legacions en el procediment urbanístic que l'Ajuntament de Lleida té iniciat sobre la legalització del lloc concret on la família Plaza ha implantat la porta. L'objectiu és deixar constància que la porta s'ha aixecat en propietat aliena i que la seva propietària vol que es tregui.
El bloqueig del camí des del passat 10 de setembre ha anat complicant les coses a la ramaderia Pifarré fins al punt que es troben en una situació "insostenible". El fet de tenir tallat l'accés que passa per la finca veïna impedeix que els camions de grans dimensions puguin arribar fins a la granja. Això implica que els propietaris han de proveir-se de pinso fent viatges amb carros i tractors per un camí alternatiu. També van haver de traslladar en camionetes 80 vedells des de la ramaderia fins als tràilers que els havien de dur a l'escorxador.
El bloqueig també suposa un problema important si es mor algun animal, ja que els camions que els han de retirar tampoc poden accedir a l'explotació. Així, han hagut d'enterrar en calç viva a la mateixa explotació dos vedells morts, ja que els Plaza no van accedir a obrir el camí de manera excepcional.
Nou revés judicial contra la Ramaderia Pifarré, que es queda sense la servitud de pas del camí
Societat
L'Audiència de Lleida ha desestimat el recurs que va presentar la família després de la sentència del jutjat
ARA A PORTADA
-
Energia Illa aprofita el nou parc fotovoltaic d'Alcarràs per reivindicar el Plater: «No tenim petroli, però sol i aire sí» ACN
-
Política El Govern es compromet a triplicar la gestió forestal per prevenir incendis Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Successos Dos denunciats per buscar restes de la Guerra Civil amb detectors de metalls a la Noguera Redacció
Publicat el
01 de març de 2016 a
les 18:44
Actualitzat el
01 de març de 2016 a les
18:49
Et pot interessar
-
Societat
Tres ferits crítics en bolcar un cotxe en un camí rural a l'Alt Urgell
-
Societat
L’IEI posa el focus en la sobirania i l’autodeterminació per la Diada
-
Societat
La Paeria lloga un solar de la plaça del Dipòsit per instal·lar-hi un bar
-
Societat
L’Antares tornarà a obrir les portes a mitjans de setembre després de gairebé dos anys tancat
-
Societat
L'ombra de la polèmica: el tendal del Mercadal, en el punt de mira
-
Societat
El 40è aniversari de l’agermanament de l’estat de Califòrnia amb Catalunya i els amics de gaspar de portolà (i V)
