Dues setmanes després comencen a aflorar les "raons estrictament personals" de la sobtada renúncia de Xavier Novell al càrrec de bisbe de Solsona. Un adéu que va provocar, en paraules de l'actual administrador diocesà, el bisbe de Vic Romà Casanova, una "perplexitat" que es comença a entendre. Fa temps que Novell manté una relació sentimental amb una dona, fet que l'ha dut a renunciar a la seva vida canònica.
Així ho ha avançat el portal especialitzat Religión Digital i ho ha pogut confirmar aquest diumenge NacióDigital a través de diverses fonts del bisbat. "M'he enamorat i vull fer les coses bé". Aquestes són paraules que el periodista religiós Jesús Bastante va posar en llavis de Novell el passat 30 d'agost. Així, les especulacions que fa dies que se sentien a la diòcesi i en cercles de l'Església ja tenen nom i cognoms: l'escriptora Sílvia Caballol.
Nascuda a Súria, al Bages, el 1983, amb dos fills i psicòloga de professió, Caballol es defineix com "una persona que anhela viure la vida al màxim, buscadora d'emocions i sensacions noves". És 14 anys més jove que Novell, que ha complert ja els 52 anys, i des del divorci que viu a Manresa, al Bages, on ara l'acompanyaria Novell.
Novell ja està buscant feina pel Bages i ha enviat el seu currículum a algunes empreses del sector agrari. El fins ara fa poc bisbe és enginyer tècnic agrícola de formació.
Caballol ha escrit diversos llibres, alguns d'ells eròtics. "Una autora dinàmica i transgressora que s'ha fet un forat al món literari per posar del revés totes les nostres consideracions morals i ètiques". Així la defineix l'editorial amb què publica les seves novel·les eròtiques. També escriu sobre satanisme. El perfil de l'escriptora ha afegit "perplexitat" en entorns clericals, més encara tenint en compte la rigidesa de Novell com a bisbe.
[noticiadiari]2/223716[/noticiadiari]
És una dona especial per a un bisbe també polèmic. Va carregar contra la llei de l'eutanàsia, va relacionar l'homosexualitat "amb l'absència de la figura paterna", va defensar el dret a l'autodeterminació la tardor del 2017 i tenia tota la diòcesi en contra, fins al punt que van fer una festa quan va renunciar al càrrec.
En una entrevista pocs dies abans de prendre possessió Novell va dir una frase que ara apareix com a reveladora: "Miri, soc així. Soc atractiu, i això em pot portar algun problema?". Novell va renunciar acollint-se a l'article del Dret Canònic que parla de motius de salut o altres causes greus. Un cop acceptada la renúncia com a bisbe ara haurà de penjar per complet els hàbits prèvia petició al Vaticà. És possible que aquest dilluns el bisbat de Solsona, ara administrat des de Vic, emeti un comunicat.
Novell va plegar de bisbe de Solsona per una relació sentimental
L'exprelat està aparellat amb una escriptora del Bages divorciada, mare i especialitzada en temes eròtics i satànics, fet que fa més gran encara la "perplexitat" en entorns eclesials
ARA A PORTADA
-
-
-
La planta de biogàs de la Sentiu preveu començar les obres el 2026 després de rebre el vistiplau ambiental Redacció
-
Treballem per Balaguer impulsa una moció per evitar la supressió d’una línia d’I3 a Gaspar de Portolà Àlvar Llobet i Sotelo
-
Els Mossos detenen sis persones per lesions i intent d'homicidi durant una baralla a Lleida Redacció
Publicat el 05 de setembre de 2021 a les 14:54
Et pot interessar
-
Societat
La màgia dels aparadors: una acadèmia d’anglès impulsa un concurs decoratiu a Lleida
-
Societat
L'estàtua de Gaspar de Portolà torna de l'«exili»
-
Societat
Delimitat l’entorn de protecció del jaciment del Roc del Rumbau de Peramola
-
Societat
Interior cessarà el cap de la Policia Nacional a Lleida condemnat per assetjament sexual
-
Societat
La Junta del Canal d’Urgell defensa la modernització com una necessitat i no un caprici
-
Societat
La «Deesa Nivaria», «Samsara» i «Horizonte de Logroño» triomfen al 61è Concurs de Vestits de Paper
