Aquest divendres s'obrirà el termini per sol·licitar els 1,2 milions d'euros en ajuts al comerç, la restauració, els serveis i la venda no sedentària destinats a aquelles empreses de Lleida i el Baix Segre que van partir afectacions econòmiques pel confinament de la comarca del juliol passat. La subvenció consistirà en una aportació única i màxima de 2.999 euros per negoci, sempre que no hagi estat beneficiari a la primera convocatòria dels ajuts.
En aquesta segona convocatòria, l'Ajuntament de Lleida també s'encarregarà de tramitar les sol·licituds que optin a aquests ajuts dels fons del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya a través del Consell Comarcal del Segrià. Les sol·licituds es poden presentar fins el 6 de maig.
En aquesta segona convocatòria, tindran prioritat aquells negocis que no hagin estat beneficiaris de la primer i que van registrar una disminució de la facturació durant el juliol del 2020 de, com a mínim, un 25 % respecte al mes de juliol de l'any anterior per les restriccions decretades al Segrià per la covid-19. En concret, es repartiran 1.181.838 milions d'euros, que són els que van quedar sense consignar en la primera convocatòria, entre persones i empreses afectades dels municipis de Lleida, Alcarràs, Soses, Seròs, Aitona, la Granja d'Escarp i Torres de Segre.
Les bases d'aquest ajuts concreten la concessió de subvencions en l'àmbit del comerç al detall, de comerç amb degustació, restauració (cafeteries, bars i restaurants) o de serveis professionals assimilats al comerç al detall, així com a aquelles que disposin de la corresponent autorització municipal per a desenvolupar una activitat comercial de venda no sedentària d'articles no alimentaris organitzada en mercats de marxants. En aquesta segona convocatòria, s'inclouen també les agències de viatges, acupuntura, naturopatia, dietètica, fisioteràpia i massatges.
Tota aquesta tipologia de negocis van haver de reduir o de suspendre de l'obertura d'establiments, la minoració de l'activitat o van patir la restricció dels moviments de les persones pel confinament del Segrià del juliol passat, amb la conseqüent disminució d'ingressos.
Obren el segon termini per sol·licitar els ajuts destinats al comerç i restauració de Lleida
Cada negoci podrà rebre fins a 2.999 euros sempre i quan no hagi estat beneficiari de la primera convocatòria
ARA A PORTADA
-
Lleida reforça la xarxa d'acollida per afrontar l'arribada de temporers durant la campanya de la fruita Redacció
-
El Suprem deixa en mans d'un jutjat de Lleida la investigació sobre una xarxa dedicada al robatori de cotxes Redacció
-
Els pobles petits es fan un lloc a la plaça Sant Jaume per posar-se al dia Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Publicat el
22 d’abril de 2021 a
les 20:31
Et pot interessar
-
Societat
Agenda del cap de setmana a Ponent: 30 i 31 de maig
-
Societat
La modernització del Canal d’Urgell s'acorda sense esperar el consens total dels regants
-
Societat
Institucions i empreses lleidatanes impulsen un model industrial verd per reequilibrar Catalunya
-
Societat
Les famílies de l'escola Gaspar de Portolà demanen diàleg per evitar el tancament d'una línia d'I3
-
Societat
El camp català recupera atractiu: augmenta un 16% el nombre de joves pagesos
-
Societat
Lleida impulsa gairebé 600 habitatges assequibles en solars municipals
