Les oficines bancàries mòbils arribaran a 78 municipis de Ponent al desembre

Més de 29.500 habitants de pobles sense oficines fixes tindran accés a caixers automàtics i altres prestacions

Una oficina bancària mòbil
Una oficina bancària mòbil | ACN
Redacció
22 de juliol del 2024
Actualitzat a la 13:04h

El nou servei de Banca Mòbil de Catalunya començarà a funcionar a Ponent al mes de desembre. Impulsat per la Generalitat i dut a terme per Caixabanc, el servei garantirà el pas de la banca mòbil a 78 municipis que no disposen d'oficines fixes.

D'aquesta manera, més de 29.500 habitants tindran les mateixes prestacions que les que reben quan visiten una sucursal bancària tradicional. En els pobles de fins a 250 habitants, el servei es garantirà un dia al mes durant un mínim de 30 minuts, mentre que en el cas dels municipis de més població el temps mínim establert és d'una hora. Per comarques, 18 municipis de la Noguera gaudiran del servei, mentre que 17 ho faran a la Segarra, 12 al Segrià, 11 a l'Urgell i 6 al Pla d'Urgell.

Els usuaris de la xarxa itinerant podran retirar i ingressar diners en efectiu, obrir comptes, domiciliar i pagar rebuts, consultar moviments i saldos, així com obtenir extractes, entre altres. Els usuaris també rebran atenció personalitzada sobre crèdits, préstecs hipotecaris, productes financers i tramitació de queixes i reclamacions.

Els ajuntaments determinaran la ubicació on estacionarà el vehicle, faran difusió del servei entre els seus veïns i veïnes, recolliran les incidències que es produeixin i valoraran la qualitat del servei.

Pàgina web al servei dels usuaris

El departament d’Economia i Hisenda també ha creat la web bancamobil.gencat.cat en la qual les persones usuàries podran trobar informació sobre les prestacions que ofereix la banca mòbil, quina entitat prestarà el servei al seu municipi, quins dies passarà, a quines hores, quan temps s’hi estarà i on estacionarà, entre altres. Es tracta d'un portal actiu que també comunicarà incidents que es prevegin amb antelació i la seva reprogramació.

Pla per garantir els serveis financers

Catalunya ha perdut 5.961 oficines bancàries en 14 anys, segons dades del Banc d’Espanya. Es tracta d’una tendència generalitzada a tota Europa que, en el cas de Catalunya, ha estat més intensa: mentre que el nombre d’oficines ha caigut un 41% a la Unió Europea i un 58% a l’Estat, a Catalunya el descens ha estat del 73%.