Onze persones han estat detingudes en el marc de l'operació que els Mossos d'Esquadra i la Guàrdia Civil han fet aquest dimecres contra una organització dedicada al tràfic de persones, segons han informat fonts pròximes al cas.
El focus principal de l'actuació policial es troba a les comarques de Ponent i al Pirineu. S'han fet escorcolls a Torrefarrera i a Rosselló, al Segrià, però també a Mataró. L'operació ha estat ordenada per un jutjat de Tremp i les actuacions s'han estès també a Portugal, on hi ha hagut diversos escorcolls. L'operatiu continua obert i no es descarten noves detencions.
Una de les hipòtesis dels investigadors, segons han indicat a l'ACN fonts pròximes a la investigació, és que aquesta organització feia tràfic d'immigrants en dues direccions: algunes persones entraven a l'Estat irregularment, mentre altres passaven cap a Europa. El cas està liderat per un jutjat de Tremp perquè aquests moviments es van detectar al Pirineu, a prop de zones frontereres.
Així, l'operatiu està especialment centrat a les comarques de Ponent i del Pirineu. També inclou, però, algunes entrades a les demarcacions de Tarragona i Barcelona, concretament a propietats que alguns dels detinguts tenen en municipis d'aquestes comarques.
L'operació, que està sota secret de sumari, es manté oberta i no es descarta que hi hagi més escorcolls en domicilis els pròxims dies.
Onze detinguts en l'operatiu policial a Ponent i el Pirineu contra el tràfic de persones
Societat
L'actuació s'ha estès fins a Portugal, on hi ha hagut diversos escorcolls
ARA A PORTADA
-
Terra El Meteocat amplia i intensifica els avisos per pluja abundant i tempestes intenses: 40 comarques en alerta Arnau Urgell i Vidal
-
-
Societat JARC convoca una tractorada a Lleida per reclamar més ajuts davant l’augment dels costos agraris Redacció
-
-
Societat «Aquí», de Llum de Fideu, guanya el Premi a la Millor Estrena d’Arts de Carrer de Fira Tàrrega ACN
Publicat el
05 de febrer de 2020 a
les 20:11
Et pot interessar
-
Societat
Condemnat a dos anys de presó un home de 93 anys per una agressió sexual a una dona amb discapacitat a Juneda
-
Societat
La 37a Fira del Torró d'Agramunt s'amplia a tres dies i dedica el darrer als cuiners de Ponent
-
Societat
Sexenni anuncia una aturada indefinida amb un últim concert a la Sala Apolo
-
Societat Busquen a Lleida un home després de masturbar-se en un autobús i treure una navalla
-
Societat L’ICS suspèn quatre anys una metgessa de la presó de Ponent per tres actuacions en guàrdies
-
Societat
Denuncien una empresa d'autocars de Guissona per usar el tacògraf d'un mort
