Onze persones han estat detingudes en el marc de l'operació que els Mossos d'Esquadra i la Guàrdia Civil han fet aquest dimecres contra una organització dedicada al tràfic de persones, segons han informat fonts pròximes al cas.
El focus principal de l'actuació policial es troba a les comarques de Ponent i al Pirineu. S'han fet escorcolls a Torrefarrera i a Rosselló, al Segrià, però també a Mataró. L'operació ha estat ordenada per un jutjat de Tremp i les actuacions s'han estès també a Portugal, on hi ha hagut diversos escorcolls. L'operatiu continua obert i no es descarten noves detencions.
Una de les hipòtesis dels investigadors, segons han indicat a l'ACN fonts pròximes a la investigació, és que aquesta organització feia tràfic d'immigrants en dues direccions: algunes persones entraven a l'Estat irregularment, mentre altres passaven cap a Europa. El cas està liderat per un jutjat de Tremp perquè aquests moviments es van detectar al Pirineu, a prop de zones frontereres.
Així, l'operatiu està especialment centrat a les comarques de Ponent i del Pirineu. També inclou, però, algunes entrades a les demarcacions de Tarragona i Barcelona, concretament a propietats que alguns dels detinguts tenen en municipis d'aquestes comarques.
L'operació, que està sota secret de sumari, es manté oberta i no es descarta que hi hagi més escorcolls en domicilis els pròxims dies.
Onze detinguts en l'operatiu policial a Ponent i el Pirineu contra el tràfic de persones
L'actuació s'ha estès fins a Portugal, on hi ha hagut diversos escorcolls
ARA A PORTADA
-
L'asfíxia del petit comerç: el sector sacrifica el seu marge per frenar la crisi energètica Àlvar Llobet i Sotelo
-
Escac al camp català: el conflicte al Pròxim Orient dispara els costos de producció Àlvar Llobet i Sotelo
-
Diversificació i innovació: la recepta de la maquinària agrícola per superar Trump Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
«Salaris de privada per a una gestió pública»: les residències Balàfia es rebel·len contra l'asfíxia laboral Redacció
Publicat el
05 de febrer de 2020 a
les 20:11
Et pot interessar
-
Societat
Salut i la Paeria planifiquen l’ampliació del CAP Balàfia per pal·liar la manca d’espai
-
Societat
L’Escola Minerva de Lleida també suspèn sortides i activitats familiars com a mesura de protesta
-
Societat
Desallotgen un campament il·legal que hi havia en un dels accessos a Lleida
-
Societat
La Noguera instaura un guardó de Memòria Democràtica en record de Clàudia Pérez Álvaro
-
Societat
L'Arnau de Vilanova, pioner en l'anàlisi de l'impacte ambiental en la salut infantil
-
Societat
Òmnium demana a la Paeria de Lleida més esforços per garantir els drets lingüístics dels catalanoparlants
