Víctor Orrit no és partidari de parlar de calendaris i menys en qüestions tan complicades com és la reforma de la divisió territorial i l'aprovació de les vegueries. "Per tal que la vegueria sigui realitat s'ha de buscar el consens al territori, hi ha d'haver el debat parlamentari necessari, s'ha d'acabar de negociar amb Madrid encara que sembla que de moment això va bé i s'han de resoldre temes importants. Crec que anem en la bona línia, sense presses però sense pausa".
Respecte l'encaix de l'Aran en la futura vegueria, Víctor Orrit considera que "l'Aran és una realitat que contempla l'Estatut de Catalunya i que s'ha de mantindre". Segons Orrit, "l'Aran s'ha de sentir tranquil i còmode en el nou model territorial i de la mateixa manera que ara manté una relació de veïnatge i de col·laboració amb les comarques del costat i amb la Diputació de Lleida doncs igual ha de passar en un futur amb la vegueria". "Per dimensió i per situació geogràfica l'Aran necessita mantenir unes relacions amb els veïns i necessita compartir unes recursos com fa actualment i com ha de seguir fent", ha afegit el polític.
Orrit té clar que tothom s'ha de sentir còmode a la vegueria i respecte el debat que hi ha a la Cerdanya creu que "aquí s'hi està barrejant la discussió sobre els beneficis de la capitalitat i això està pervertint el debat". En aquest sentit, el polític conclou que "el debat de la capitalitat s'ha de fer amb cautela i no es poden aixecar banderes de l'Edat Mitjana per resoldre els problemes del segle XXI".
Pel que fa al projecte de l'estació d'esquí de Vallfosca, "primer s'ha de resoldre la incògnita judicial i un cop fet això es mirarà si la Generalitat pot fer front a la gestió de l'estació i si la nova estació d'esquí pot desenvolupar-se conjuntament amb Boí Taüll". "La Generalitat es queda les estacions d'esquí no tant per voluntat pròpia com per necessitat del territori i per una manca de responsabilitat d'alguns empresaris privats", ha afegit.
El delegat del Govern al Pirineu, Víctor Orrit. Víctor Orrit, delegat del Govern al Pirineu.