
La macro-botiga està situada al carrer Tramuntana cantonada Mestral del polígon de Torrefarrera i porta per nom “L’STORE” perquè és l’aparador d’una gran nau industrial de 8.000 m2 d’on diàriament entren i surten perfums de totes les marques i que van de Lleida al món. Ja sigui a Portugal, Singapur, Bèlgica o Senegal, per citar alguns exemples, sense oblidar Andorra, país del perfum per antonomàsia.
Aquesta empresa familiar, fundada ara fa 25 anys pel matrimoni Joan Simon i M. Dolors Canut, ocupa 25 persones i factura més de 15 milions d’euros anuals. Un autèntic imperi bastit en una idea clau: “la democratització del perfum”.
Segons explica Lídia Simón, que juntament amb el seu germà Joan Albert representen la segona generació de la Perfumeria, “la nostra missió és democratitzar el perfum, fer-lo accessible a tothom i permetre que tothom, visqui on visqui, tingui accés a primeres marques”. El fet de comprar en grans quantitats els permet oferir preus sense competència. Així, la política de la nova botiga l’STORE és precisament revertir en el client final l’avantatge d’un preu molt competitiu. “La botiga de Torrefarrera està pensada com si fos l’aparador del nostre gran magatzem, on hi poden comprar tant professionals com particulars” explica Simon.
L’imperi del perfum de la família lleidatana Simon-Canut s’ha bastit sobre aquesta filosofia, ja portada a la pràctica pel pare de la Lídia, Joan Simón, viatjant comercial nascut a Organyà, que fou l’iniciador de l’aventura, juntament amb la seva esposa, M. Dolors Canut, originària del petit poble pallarès d’Altron.
L’STORE de Torrefarrera és una macro botiga amb una filosofia de gran superfície però és la tercera de les botigues que té actualment l’empresa a Lleida. Els altres dos petits establiments de la Perfumeria, estan ubicats al carrer Sant Antoni i al carrer Alcalde Porqueres.
Actualment la part del negoci dedicat a la compra-venda la dirigeixen la Lídia i el Joan Albert Simon, de 37 i 32 anys, els dos fills de la parella fundadora, mentre que la M. Dolors regenta les dues perfumeries de Lleida.
Les noves generacions han incorporat millores al negoci com ara la possibilitat que petites perfumeries puguin disposar d’una botiga on line de perfums sense necessitat de gestionar-ne la logística. D’aquesta part se n’encarrega la Perfumeria, que és qui rep les comandes i en tramita els enviaments als clients finals.