La visita ha estat organitzada pel Centre de Promoció Turística de Catalunya a França en col·laboració amb el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, les oficines Torisme Val d’Aran i Patronat de Turisme de la Vall de Boí, a més de les estacions d’esquí de Baqueira Beret i Boí Taüll Resort.
Els dos periodistes, Laurent Lejard, redactor en cap i el fotògraf Philippe Gimet, acompanyats d'un tècnic del Centre de Promoció Turística de Catalunya, arribaran avui dimarts, 9 de desembre, a la Val d’Aran, on tenen prevista una visita cultural a Vielha amb un recorregut pel museu, l’església i el casc antic de la població. Per demà dimecres durant el matí hi ha prevista una sessió d’esquí adaptat a Baqueira Beret i a la tarda una visita a les Termes de la Baronia de la localitat de Les. Per dijous s’ha previst una activitat de trineus arrossegats per gossos i a la tarda faran una visita pels pobles de la Val d’Aran.
El mateix dijous, a darrera hora, es desplaçaran fins al complex de Boí Taüll Resort, a la Vall de Boí, on visitaran divendres l’estació i coneixeran tota l’oferta d’activitats que es fan a la carta al mateix centre i practicaran algunes de les activitats per a discapacitats organitzades per les escoles d’esquí. Per la tarda hi ha programada una visita al Resort. Dissabte, els dos periodistes francesos visitaran l’església de Santa Maria de Taüll i el Centre d’Interpretació del Romànic a Erill-la-Vall.
La revista Faire Face té una periodicitat mensual i un tiratge de 50.000 exemplars i és enfocada a persones de totes les edats amb alguna discapacitat i als seus familiars. Es tracta de la publicació de l’Associació de Paralítics de França (APF). La revista consta de 76 pàgines, de les quals de 2 a 4 són dedicades en cada número al turisme accessible. Pel que fa la publicació on-line www.yanous.com, rep unes 150.000 visites mensuals i es tracta del primer magazine per Internet de tot l’Estat francès dedicat de manera especifica a persones amb alguna discapacitat.
El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, conjuntament amb la participació de l’Associació de Paraplègics i Discapacitats Físics de Lleida (ASPID), ha posat en marxa un programa d’informació turística que ofereix més d’un centenar d’establiments i instal·lacions totalment accessibles al turista amb discapacitat. L’objectiu de l’acció és que cap grup de població no quedi exclòs del turisme.
A aquest servei es pot accedir per Internet mitjançant la pàgina www.lleidatur.com/turismeaccessible, que serveix per informar de les instal·lacions existents a totes les comarques de Lleida. Aquests serveis inclouen hotels, balnearis, cases de turisme rural, vedats de pesca, el Parc Olímpic del Segre, camps de golf, espais culturals, museus, estacions d’esquí, el Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici i espais naturals com la confluència Segre-Cinca-Ebre, el camí natural d’Utxesa, el Parc de la Mitjana i les Planes de Son.