El Govern ha invertit més de 7 milions d’euros en la contractació d’aquest personal. A l’Alt Pirineu i Aran el cost ha estat de 272.208 euros. Per dur a terme aquesta acció, el Govern de la Generalitat de Catalunya va aprovar, el passat 3 de febrer, un seguit de mesures de suport als afectats per aquests danys.
La preselecció del personal es va fer a través de les oficines de treball del Servei d’Ocupació de Catalunya del Departament de Treball, ja que una part del cost de personal ha estat finançat amb fons d’ocupació. Per a la selecció es va prioritzar la contractació de persones aturades que haguessin esgotat la prestació d’atur i/o subsidi i que tinguessin càrregues familiars.
La selecció final dels candidats va anar a càrrec dels Departaments d’Interior, Relacions Institucionals i Participació i Medi Ambient i Habitatge, els quals van valorar l’experiència de les persones candidates en tasques de prevenció d’incendis forestals (voluntaris de les ADF, bombers voluntaris, auxiliars forestals d’altres campanyes, etc.). Especialment, es va valorar el coneixement en la utilització de maquinària especialitzada (motosserres i desbrossadores mecàniques) i la disponibilitat de carnet de conduir.
Atesa l’especificitat de les tasques a realitzar, tot el personal contractat per a la campanya de neteja de boscos per a la prevenció d’incendis forestals ha hagut de passar un procés de formació.
Aquesta formació es va dur a terme la setmana passada en diferents seus repartides pel territori, i va incloure aspectes tant teòrics com pràctics de les tasques a realitzar, amb especial atenció al vessant de la prevenció de riscos laborals. Tota la planificació, organització i realització de la formació es va fer mitjançant el Centre Tecnològic Forestal de Catalunya.
Bosc Bosc.