Pirineos Sur, la cita imprescindible

Publicat el 09 de juliol de 2012 a les 17:33


Qui coneix el festival Pirineos Sur sap que és una cita imprescindible per aquells que estimen la natura, la cultura i la possibilitat de descobrir noves propostes musicals procedents d’arreu del món. Aquells que encara no han assistir a alguna de les vint edicions d’aquest certamen han de saber que la proposta mereix ser marcada en color vermell en el seu calendari festiu d’aquest estiu.

En ple cor del Pirineu d’Osca, al Valle de Tena, hi trobem la localitat de Sallent de Gállego, propera a la frontera francesa pel coll del Portalet. En aquesta població i també a l’espectacular escenari flotant situat al mig de les aigües del pantà de Lanuza, a poc més de 1.200 metres d’altitud, s’hi desenvoluparan concerts, tallers i activitats per a tota la família entre les quals destaca la presència d’una quarantena d’artistes procedents d’indrets ben diversos, des d’Europa fins a l’Àfrica passant pel continent americà.

Enguany de nou hi trobarem propostes desconegudes pel gran públic procedents dels indrets més diversos, al costat de noms molt més consolidats, com el cas de Manu Chao, que s’ha afegit a darrera hora al cartell del festival i que actuarà el 25 de juliol a l’auditori natural de Lanuza (amb capacitat per a 5.000 persones); el músic i director de cinema serbi Emir Kusturica, que visitarà el festival amb la seva The No Smoking Orchestra; el pop de la mexicana Julieta Venegas –que retorna al festival 12 anys després del seu debut-; el ritme festiu dels catalans Muchachito Bombo Inferno; la nova proposta de Juan Perro, l’alter ego de Santiago Auserón dels Radio Futura, en aquesta ocasió acompanyant-se de la Zarabanda.

La XXI edició del Pirineos Sur, una proposta organitzada per la Diputació d’Osca, ha vist enguany reduït el seu pressupost i també les dates, però la col·laboració d’artistes i promotores ha permès que es pugui mantenir el nivell del festival, tal i com ha indicat el seu director artístic, Luis Calvo. En aquesta edició, el Festival Internacional de las Culturas Pirineos Sur porta com a lema “En busca del sur” i per aquest motiu bona part dels artistes procedeixen dels diferents suds geogràfics –entenent el concepte sud de la forma més àmplia possible-. A més dels artistes citats abans, del 13 al 28 de juliol també podrem escoltar a altres artistes com ara els portuguesos Terrakota, els colombians Bomba Estéreo, els etiops Ethiocolor, els aragonesos Tutero i Aragonian, els brasilers Garotas Suecas, l’argelí Kamel El Harrachi o la  cantant extremenya Bebe. Com sempre, a la població de Sallent de Gállego s’hi ha instal·lat la zona coneguda com a mercats del món amb artesans i paradetes de menjars per acostar-se a diferents països sense la necessitat de sortir del Pirineu. El millor de tot és la barreja de públic, l’ambient familiar i sobretot la fresqueta que cada nit fa en totes les actuacions que fa oblidar que ens trobem al bell mig de l’estiu.

--------------

XXI Festival Internacional de las Culturas Pirineos Sur

Del 13 al 28 de juliol

Lanuza. Sallent de Gállego (Pirineu d’Osca)

Més informació a: www.pirineos-sur.es

www.valledetena.com