La Plataforma per la Llengua ha presentat aquest divendres al vespre a Lleida el projecte de les Agendes de la Terra, un material escolar que s’ha editat per a l’alumnat de primària i de secundària de la Franja. En virtut d'aquest s'han distribuït 4.000 agendes en català a aquest alumnat, un fet que l'entitat ha valorat positivament.
Dues-mil de les agendes han estat per als alumnes de primària i les altres 2.000 per als de secundària. La iniciativa ha anat a càrrec de la Plataforma per la Llengua i ha comptat amb el suport de la Diputació de Lleida i la col·laboració del Moviment Franjolí, del Casal Jaume I de Fraga i de l’associació Clarió.
Les agendes són per a tot el curs i tenen un contingut "bàsic i educatiu", segons els responsables de la iniciativa. Així, subratllen dates festives de l’àmbit lingüístic català o inclouen mapes del món, de les àrees de parla catalana i també de les comarques de la Franja, entre altres qüestions.
Durant l’acte, el portaveu de la Plataforma per la Llengua, Francesc Marco, ha agraït a les entitats i institucions el suport en aquest projecte i ha felicitat els pares i mares “pel seu compromís amb la llengua i l’educació”. Marco ha celebrat que “un cop més, la iniciativa ciutadana ha passat per sobre de les ordres sense sentit de les administracions i, en aquest cas, també de la falta de diàleg del Govern d’Aragó”, que, segons ha dit, va vetar inicialment la distribució d’aquestes agendes sense tenir cap coneixement d’aquest projecte.
Marco ha remarcat que des de l’any passat s’ha volgut contactar amb la Conselleria d’Educació d’Aragó per explicar-los la iniciativa de les agendes, però que en cap moment hi ha hagut "cap interès ni voluntat de diàleg". Marco ha anunciat que hi seguiran insistint "perquè vegin que es tracta d’una eina pedagògica, d’ús plenament escolar per als alumnes”.
A la presentació de les Agendes de la Terra, que s’ha fet a l’Institut d’Estudis Ilerdencs, també hi han participat la directora d’aquesta institució, Montserrat Macià, i la presidenta del Casal Jaume I de Fraga, Marta Canales.
Plataforma per la Llengua edita 4.000 agendes en català per a l'alumnat de la Franja
L'entitat lamenta que el govern aragonès no hagi tingut "cap interès" en la iniciativa
ARA A PORTADA
-
El Govern ressuscita l’Eix Transversal Ferroviari en plena crisi de Rodalies Arnau Urgell i Vidal | Bernat Surroca Albet
-
Raimat, símbol del deteriorament ferroviari: més de 20 anys amb limitació de velocitat Àlvar Llobet i Sotelo | Redacció
-
La Fiscalia demana 6 anys de presó per a Albert Esteve per un presumpte frau a la Seguretat Social Redacció
-
-
Òmnium demana a la Paeria de Lleida més esforços per garantir els drets lingüístics dels catalanoparlants Redacció
Publicat el
16 de setembre de 2016 a
les 23:05
Actualitzat el
16 de setembre de 2016 a les
23:07
Et pot interessar
-
Societat
Troben un projectil de la Guerra Civil durant unes obres del canal Segarra-Garrigues a l'Albagés
-
Societat
El Govern donarà ajudes als pagesos que es vulguin jubilar i traspassin les seves terres als joves
-
Societat
Mor Lluís Garrofé, referent de l'excursionisme català
-
Societat
Alcaldes del Pla d’Urgell alerten de la manca de metges i exigeixen solucions
-
Societat
L'Arnau de Vilanova incorpora bressols de collit per facilitar el contacte entre la mare i el nadó
-
Societat
El Saló de l’Automòbil de la Fira de Sant Josep de Mollerussa incrementarà un 25% la superfície
