La Direcció General de Protecció Civil del Govern ha activat la prealerta pel risc d'incendi (Infocat) aquest divendres en 18 comarques catalanes de totes les demarcacions. La direcció general d'emergències ha demanat especial precaució a les comarques lleidatanes de la Noguera, el Segrià, la Segarra, l'Urgell i el Pla d'Urgell; del camp de Tarragona més allunyat de la costa, l'Alt i el Baix Camp, la Conca de Barberà i el Priorat. També preocupa la situació a les Terres de l'Ebre. A Barcelona només s'ha decretat una situació perillosa a l'Alt Penedès; a les Comarques Centrals, a l'Anoia, al Bages i al Solsonès; i a Girona a l'Alt Empordà.
Davant el panorama d'alt risc, els Agents Rurals han decidit tancat els accessos al Parc Natural del Montsant per prevenir incidents a partir de les dotze de la nit d'aquest divendres. Protecció Civil ha recordat que es preveu que divendres les temperatures siguin extremes de forma generalitzada, especialment a les hores centrals del dia.
Per aquest motiu ha demanat màxima precaució per evitar incendis i anar amb cura de no tirar cigarretes "ni enceses ni apagades" per la finestreta del cotxe. A més, han recomanat evitar sortir al carrer i fer exercici físic en hores de més calor, hidratació, especialment de nens petits i persones grans i evitar riscos innecessaris en banyar-se a rius, estanys, pantans o piscines.
Prealerta per risc d'incendi forestal aquest divendres
Els Agents Rurals tancaran els accessos al Parc Natural del Montsant des de mitjanit per prevenir incidents
ARA A PORTADA
-
L'estiu comença amb avisos del Meteocat per calor diürna i nocturna: 40 comarques en alerta Arnau Urgell i Vidal
-
-
-
Els Bombers donen per controlats o extingits els deu incendis dels darrers dies a Ponent Àlvar Llobet i Sotelo
-
Un motorista ferit greu en precipitar-se per un barranc prop de Josa i Tuixén, a l'Alt Urgell Redacció
Publicat el
08 d’agost de 2019 a
les 18:58
Et pot interessar
-
Societat La calor i la sega disparen el risc d'incendis als boscos lleidatans
-
Societat
Agenda del cap de setmana a Ponent: 20 i 21 de juny
-
Societat
Investiguen el gerent i l’encarregat d’una empresa fructícola de Fraga per maltractar temporers
-
Societat
Hestia Health Balaguer celebra 30 anys consolidat com un referent assistencial a les comarques de Lleida
-
Societat La Diputació aprova una moció en defensa del català a la Franja de Ponent amb l’única oposició del PP
-
Societat
Sant Joan 2026 a Ponent: les millors revetlles, fogueres i activitats
