La Direcció General de Protecció Civil del Govern ha activat la prealerta pel risc d'incendi (Infocat) aquest divendres en 18 comarques catalanes de totes les demarcacions. La direcció general d'emergències ha demanat especial precaució a les comarques lleidatanes de la Noguera, el Segrià, la Segarra, l'Urgell i el Pla d'Urgell; del camp de Tarragona més allunyat de la costa, l'Alt i el Baix Camp, la Conca de Barberà i el Priorat. També preocupa la situació a les Terres de l'Ebre. A Barcelona només s'ha decretat una situació perillosa a l'Alt Penedès; a les Comarques Centrals, a l'Anoia, al Bages i al Solsonès; i a Girona a l'Alt Empordà.
Davant el panorama d'alt risc, els Agents Rurals han decidit tancat els accessos al Parc Natural del Montsant per prevenir incidents a partir de les dotze de la nit d'aquest divendres. Protecció Civil ha recordat que es preveu que divendres les temperatures siguin extremes de forma generalitzada, especialment a les hores centrals del dia.
Per aquest motiu ha demanat màxima precaució per evitar incendis i anar amb cura de no tirar cigarretes "ni enceses ni apagades" per la finestreta del cotxe. A més, han recomanat evitar sortir al carrer i fer exercici físic en hores de més calor, hidratació, especialment de nens petits i persones grans i evitar riscos innecessaris en banyar-se a rius, estanys, pantans o piscines.
Prealerta per risc d'incendi forestal aquest divendres
Els Agents Rurals tancaran els accessos al Parc Natural del Montsant des de mitjanit per prevenir incidents
ARA A PORTADA
-
-
Mercolleida constata una lleu millora del mercat porcí tot i les pèrdues per la pesta porcina Àlvar Llobet i Sotelo
-
La Diputació aprovarà un pressupost de 223,7 milions per al 2026, un 28% més que enguany Àlvar Llobet i Sotelo
-
La Paeria presenta un pressupost de 269 milions per al 2026, el més alt de la seva història recent Àlvar Llobet i Sotelo
-
Publicat el 08 d’agost de 2019 a les 18:58
Et pot interessar
-
Societat
Detinguts quatre homes a Lleida per robar cable de coure de la xarxa ferroviària
-
Societat
Els Pastorets arriben a Balaguer amb tres funcions, noves cançons i una revolució escènica
-
Societat
Ofensiva contra la planta de biogàs de la Sentiu de Sió: veïns i ajuntaments van als tribunals
-
Societat
Els sindicats alerten de pèrdues de 24 milions setmanals i veuen «insuficients» els ajuts per la PPA
-
Societat
Ocupacions del 80% al Pirineu lleidatà per la Puríssima
-
Societat
Aspid destapa el caos accessible als autobusos i trens de Ponent
