El fiscal superior de Catalunya, Francisco Bañeres, ha qualificat d'"alarmants" els vuit crims masclistes que s'han produït a Catalunya l'any 2018, una xifra que no baixa respecte al 2017, tot i els recursos públics i els esforços que s'hi destinen, ha dit. També s'ha mostrat preocupat per l'increment del 8% de les agressions sexuals i del 35% dels abusos sexuals en un any. Especialment preocupant, ha dit, és l'augment del 62% dels abusos sexuals comesos per menors a Catalunya, que han passat de 59 el 2017 a 96 el 2018. També l'amoïna, ha dit, l'increment dels robatoris amb violència i intimidació i els comesos amb força en casa habitada.
Bañeres ha destacat que és "altament preocupant" l'augment de 7.181 a 8.225 de robatoris amb violència i intimidació (14%) i de delictes de robatori amb força en casa habitada, de 947 a 1.245 (31%). També posa en relleu que les estafes han augmentat un 30%.
D'entre les dades fetes públiques durant l'obertura de l'any judicial a Lleida, l'any 2018 hi va haver 350.676 procediments penals incoats a Catalunya, un 3,34% més que l'any anterior. També el 2018, es van dictar 27.308 sentències (2,82% menys), de les quals gairebé 20.000 van ser condemnatòries, un 75% del total. A més, la meitat, 13.538, van ser per conformitat, és a dir, amb el reconeixement dels fets de l'acusat. Les audiències van imposar 1.705 sentències, un 80% d'elles condemnatòries.
A Catalunya hi ha 386 fiscals, és a dir, un fiscal per cada 20.000 habitants, una dotació que Bañeres qualifica "del tot insuficient". "Cada vegada tenim més càrrega de feina i no podrem ser més eficaços sense una millora dels suports i condicions", ha reconegut i demana acostar-se a ràtios d'altres països.
Preocupació del fiscal superior de Catalunya per l'augment d'un 62% dels abusos sexuals comesos per menors
Societat
Francisco Bañeres alerta de l'increment dels robatoris amb violència i intimidació i els comesos amb força en casa habitada
ARA A PORTADA
-
Societat Tret de sortida a la mitja veda de caça a Ponent amb menys exemplars de guatlla al Segrià ACN
-
Societat Denuncien el «col·lapse» del sistema de cites d'estrangeria a Lleida i reclamen solucions ACN
-
-
Successos Set persones detingudes a Lleida en l’operatiu per evitar aldarulls al Parc sobre les Vies ACN
-
Societat Els veïns afectats per l’incendi del bloc de Balàfia de Lleida entren lentament a recuperar pertinences ACN
Publicat el
20 de setembre de 2019 a
les 20:17
Actualitzat el
20 de setembre de 2019 a les
20:21
Et pot interessar
-
Societat
Mor un home de 57 anys per un infart minuts abans de veure l'eclipsi
-
Societat
Eufòria durant la cobertura total del Sol als punts d’observació de Lleida
-
Societat
Els hotels a Lleida arriben al 100% de l'ocupació per l'eclipsi
-
Societat
Aquestes són les cinc millors pizzeries de Lleida, segons les valoracions dels clients
-
Societat
A la recerca de l’ombra: el mapa dels carrers on l’estiu dona una treva a Lleida
-
Societat
Els Bombers treballen en un incendi en un camp segat a Agramunt
