Presenten el programa de Rutes Guiades 2008

Publicat el 18 d’abril de 2008 a les 16:20

Durant la presentació, Jesús Fierro ha realitzat un balanç del desenvolupament d’aquest programa d’activitats per conèixer el nostre patrimoni cultural i paisatgístic. “Gràcies a la coordinació entre institucions i entitats esportives aquest projecte, engegat al 2003 amb 18 rutes, ha anat creixent fins arribar a les 28 que es proposen per aquest any 2008”, ha afirmat el president del Consell Comarcal de l’Alt Urgell. Fierro també ha explicat que en les rutes guiades del 2007 hi van participar un total de més de 800 persones, amb una mitjana d’entre 20 i 30 persones per sortida.

Per la seva part el regidor d’Esports del Consistori urgellenc, Lluís Biosca, ha agraït tant al Consell Comarcal com a l’Ajuntament de La Seu per a poder organitzar aquestes 28 rutes, així com la col·laboració de Turisme de la Seu, el Centre BTT, la Unió Excursionista Urgellenca, l’Associació Cavallista de l’Alt Urgell, el Club Esportiu Mossos d’Esquadra, Món Feréstec i Tot Nòrdic.

Biosca ha destacat com a novetat de les rutes guiades d’enguany la incorporació de la Mancomunitat d’Esquí Nòrdic (Tot Nòrdic) que proposa la Marxa Pirineu, de Lles a Aransa -cursa que generalment se celebra a l’hivern i en modalitat d’esquí de fons- pel pròxim 8 de juny però en la modalitat de marxa nòrdica. Per aquesta sortida, l’Ajuntament de La Seu facilitarà el transport per tornar els excursionistes a Lles (o a La Seu), al no tractar-se d’un ruta circular com la majoria. Les altres propostes de marxa nòrdica que organitza Tot Nòrdic sortiran des de Sant Joan de l’Erm el 6 de juliol i des de Lles el 24 d’agost.

El programa de les rutes guiades per aquest any manté alguns dels clàssics de les diferents edicions com són l’Aplec de Segars a cavall (30 de març), la Pedalada Memorial Gemma Bach (15 de juny), la visita guiada a la Seu (16 d’agost), la Pedalada de la Festa Major (1 de setembre) o Estana en BTT per la UEU (5 d’octubre). Les 28 rutes guiades es divideixen en quatre modalitats: 3 rutes a cavall, 6 rutes en BTT, 15 rutes a peu i 4 en marxa nòrdica.

Cal recordar que totes les rutes es poden trobar exposades al web de l’Ajuntament de la Seu d’Urgell (www.laseu.cat), en la secció de l’agenda d’activitats. Per a participar en qualsevol de les 28 rutes programades, totes elles gratuïtes, cal apuntar-se el divendres abans a les oficines de Turisme de la Seu o de turisme del Consell Comarcal de l’Alt Urgell.

 

 

Presentació de les rutes. Presentació de les rutes.