Un home de 45 anys va ser detingut pels Mossos d'Esquadra el passat 11 de març i posteriorment va ingressar a presó per un suposat delicte d'agressió sexual amb submissió química. Segons ha avançat Catalunya Ràdio i confirmat l'ACN, es tracta d'un treballador de l'Hospital de Vielha, concretament un anestesista, però els fets no van tenir lloc al centre hospitalari. Fonts judicials han assenyalat que quan l'home va ser arrestat, la Fiscalia va demanar presó provisional comunicada i sense fiança, i que d'aquesta manera ho va acordar el jutjat.
Darrerament, les denúncies de dones agredides sexualment ha crescut considerablement, sobretot en el transport públic, però també en l'àmbit de la parella. D'una banda, el 2023 es van registrar un total de 97 agressions sexuals en el transport públic, 30 més que el 2021, el que suposa un augment del 44% en només dos anys.
El Departament d'Interior, davant aquestes dades alarmants, està immers en la campanya És delicte, que busca "conscienciar, prevenir, perseguir l'agressor i protegir la víctima". A més a més, també està formant el personal de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) per prevenir i intervenir en possibles situacions de violència sexual.
D'altra banda, segons les dades presentades el passat 8 de març, Dia Internacional de la Dona, l'any passat les violències sexuals que hauria comès un home sobre una dona en l'àmbit de la parella van créixer un 33,5% respecte al 2022. Aquestes, però, són les xifres que arriben als Mossos. La inspectora Escudé ha apuntat a una "infradenúncia" encara present i apunta que s'ha de fer "molta pedagogia" perquè es continuïn identificant aquests abusos sexuals, un dels àmbits on històricament ha costat més que la víctima demani ajuda.
[plantillavirals]
Presó per a un anestesista de l'Hospital de Vielha acusat d'agressió sexual amb submissió química
Societat
El treballador, de 45 anys i que va ser detingut pels Mossos el passat 11 de març, no hauria comès el delicte dins del centre hospitalari
ARA A PORTADA
-
Successos El detingut per la mort de la veïna de Soses no passarà avui a disposició judicial Redacció
-
-
Successos El robatori de coure interromp la circulació de l’R13 i l’R14 entre la Plana-Picamoixons i Lleida Redacció
-
Societat Més de 6.000 estrangers amb dret a vot podran participar a les municipals de Lleida Redacció
-
Publicat el
26 de març de 2024 a
les 15:11
Et pot interessar
-
Societat
Del campus a l’hemicicle: cinc estudiants de la UdL es posen a la pell de diputats
-
Societat La Segarra estrenarà al setembre un nou bus entre Guissona i Cervera
-
Societat
Ponent afronta una setmana de calor intensa i risc extrem d’incendi forestal
-
Societat
Els productors de pistatxo de Ponent reivindiquen el potencial del cultiu amb una jornada tècnica
-
Societat
La piscina de Magraners, tancada per la presència de vidres a l’aigua
-
Societat
Lleida, única demarcació on cauen les hipoteques amb un descens del 4,4%
